"Vara aceasta iese din tipare, pentru ca doi factori au potentat cresterea vanzarilor: vreme calduroasa si Campionatul Mondial de Fotbal", a declarat, pentru Rompres, directorul de marketing URBB, Catalin Ignat. inceputul verii a adus o crestere de circa 25% a vanzarilor pe sectorul Horeca (hoteluri, restaurante, cafenele) in cazul URBB, si 20% la pe reteaua de retail. Cresterea pe ambele segmente este de circa 10% peste asteptari, ceea ce s-ar putea mentine pe tot parcursul verii.

"Pe segmentul Horeca, vanzarile de bere au crescut cu circa 25 - 30%, insa Campionatul Mondial de Fotbal a facut ca aceasta crestere sa se ridice la 35% raportat iunie fata de mai. in ceea ce priveste reteaua de retail, cresterea obisnuita in luna iunie fata de luna mai este de 20%, iar partidele de fotbal din Germania au adus o crestere de 35%", a spus Catalin Ignat.

Referitor la piata berii, acesta a crescut pe primele sase luni cu circa 10%, dar unii producatori estimeaza ca vanzarile ar putea continua sa creasca peste asteptari. "Vanzarile de bere in prima jumatate a anului au crescut cu peste 10% fata de anul anterior. Primele luni de vara au fost excelente iar in aceste conditii, ne putem astepta la vanzari mai mari decat anul trecut", a explicat directorul comercial Brau Union Romania, Marius Melesteu.

In anii urmatori, producatori estimeaza o ofensiva a berii comercializata in ambalaj PET (sticla de plastic), care va ajunge la 40 - 45% cota de piata, in crestere cu circa 12%. "Ambalajul PET detine circa 33% din piata, dar va ajunge in urmatorii ani la un maxim 40-45%", a spus directorul de marketing URBB, Catalin Ignat.

Berea curge din PET

Citeste si:

in domeniul ambalajelor, sticla de plastic a continuat cucerirea pietei, declansata in 2002 si accelerata puternic incepand cu anul 2003. "Alaturi de berea la PET de doi litri, piata se pregateste de un nou segment, berea la sticla de plastic de un litru, adresata segmentelor superioare ale pietei, Brau Union lansand deja sticla Ciuc pe acest segment", a explicat Marius Melesteu.

Aderarea va aduce, in opinia producatorilor, o continuare a cresterii pietei, dar si o majorare a numarului marcilor de import care vor fi prezente pe piata. Disparitia taxelor vamale si consumul scazut pe cap de locuitor din Romania, de circa 64 de litri pe cap de locuitor, fata de media europeana de 80 de litri, vor determina aparitia unor noi marci de import", apreciaza reprezentantul Brau Union.

Consumatorii vor deveni si ei mai exigenti in alegerile pe care le fac, avand la dispozitie mai multe optiuni, calitatea urmand sa devina criteriul principal de selectie intre marcile de bere prezente pe piata.

La ora actuala, Brau Union, care face parte din grupul Heineken, Ursus Breweries, din SAB Miller, Interbrew, filiala a liderului mondial InBev, si United Romanian Breweries Bereprod (URBB) detin circa 70% din piata autohtona a berii.