Desi un nume nu foarte popular la nivelul intregii tari, producatorul de tamplarie PVC Barrier, parte a grupului Electric Plus, este un exemplu de succes pe o piata a constructiilor extrem de lovita de criza, care s-a injumatatit in ultimii cinci ani, pe fondul lipsei investitiilor in proiecte noi.

Povestea Barrier a inceput in anul 1995, cand doi antreprenori romani din Bacau au pus bazele firmei Electric Plus, fiind totodata si anul in care in Romania aparea pentru prima data termenul de tamplarie cu geam termopan. In anul 2003, Electric Plus demareaza oficial productia de tamplarie PVC in judetul Bacau, intr-o hala de productie de 300 de metri patrati, in care lucrau 10 angajati, pentru ca cinci ani mai tarziu, in anul 2008 compania sa inaugureze o linie de productie mai moderna, capabila sa scoata pe portile fabricii un numar mai ridicat de ferestre si usi din PVC.

In anul 2010, sotii Adrian si Liliana Garmacea (foto mai jos), proprietarii firmei Electric Plus, au infiintat Barrier, brandul sub care sunt comercializate si in prezent ferestrele si usile cu geam termopan ale companiei cu sediul in Bacau. Afacerile Electric Plus au crescut puternic in anii de criza, de la 3,6 milioane de euro in 2008, la 6,5 milioane de euro, in 2011 – primul an complet de activitate pentru brandul Barrier, pentru ca la finele anului trecut sa se dubleze, la peste 13 milioane de euro, pe o piata care in ultimii ani s-a injumatatit.

In anul 2012, din nevoia de extindere a activitatii, sotii Garmacea, au decis sa achizitioneze un teren langa Bacau in care au inceput dezvoltarea uneia dintre cele mai moderne fabrici de tamplarie PVC din Romania, motoarele acesteia demarand in primavara acestui an. “Am investit 5 milioane de euro in dezvoltarea noii facilitati de productie, cea mai moderna la ora actuala din Romania si chiar si din regiune. Noul centru de productie a venit ca un pas natural in evolutia companiei, datorita cresterii cererii de produse. Ne-am axat pe dezvoltare si ne vom opri aici”, a declarat Adrian Garmacea, directorul general al Barrier.

Potrivit informatiilor oferite de catre reprezentantii Barrier, compania era prezenta pana la inceputul acestui an in numai sapte judete in regiunea Moldovei, planurile fiind ca o data cu relocarea si extinderea capacitatii de productie numarul distribuitorilor si acoperirea sa creasca. “Pana in prezent am ocupat extensiv regiunea Moldovei, insa din acest moment ne concentram si pe zona de Vest a tarii. Si Capitala devine o zona tot mai interesanta pentru noi, regiune care asigura circa 10% din intreaga piata de tamplarie termoizolanta la nivelul intregii tari”, apreciaza Garmacea

Ca parte a acestei strategii, proprietarii Barrier au in plan sa demareze un amplu proces de francizare a unor spatii de vanzare tip showroom la nivelul intregii tari. “Avem in plan sa demaram din toamna acestui an un program de dezvoltare in care sa atragem parteneri de business, tineri antreprenori sau intreprinzatori cu experienta, prin care sa plasam produsele Barrier si expertiza noastra in acest domeniu in spatii tip showroom in toata tara. Vizam circa 100 de astfel de spatii in toata Romania, iar suma necesara pentru pornirea unui astfel de business s-ar ridica la circa 10.000 de euro”, a declarat omul de afaceri bacauan.

20% din productie, la export

In prezent, produsele Barrier sunt disponibile in majoritatea regiunilor tarii prin intermediul a circa 300 de distribuitori (revanzatori – n. red), o parte din business-ul companiei fiind asigurat de exportul in tari precum Italia, Franta, Belgia sau Germania.
“5% din productia noastra efectiva merge la export, in timp ce 15% din ceea ce comercializeaza dealerii nostri merge tot catre pietele externe. Vrem ca in urmatorii ani sa ne intensificam prezenta pe pietele din Europa, vizand regiunile din Anglia, Olanda si Spania. Marjele la export sunt cu mult mai bune decat activitatea derulata la nivel local, in unele situatii chiar si de cinci ori mai bune. Ne asteptam ca in urmatorii ani ponderea exporturilor in business-ul Barrier sa creasca la 30%”, a mai spus Adrian Garmacea.

Miza pe afaceri de peste 15 mil. € in 2014

Electric Plus, producatorul ferestrelor cu geam termopan Barrier, tinteste afaceri de peste 15 milioane de euro in acest an, dupa ce in primavara compania din Bacau si-a mutat activitatea intr-o facilitate de productie noua, una dintre cele mai moderne fabrici de profil din Romania si din Sud Estul Europei. Afacerile Barrier au crescut, in medie, cu 30-40% in ultimii ani, insa in 2014 evolutia si-a redus din dinamica, proprietarii companiei estimand o crestere de 15% a rulajului in acest an. “Ne asteptam la o crestere de 15% a afacerilor, evolutie care ne-ar asigura depasirea pragului de 15 milioane de euro a afacerilor. Ritmul scazut de evolutie vine pe fondul faptului ca in vechea facilitate ne-am atins limita maxima de productie, iar mutarea in noul spatiu de lucru ne va da posibilitatea ca in urmatorii ani sa revenim la cresterile din trecut”, au aratat oficialii companiei.

Investitii de 2,5 mil. euro programate pana la finalul anului viitor

Ca parte a strategiei de dezvoltare in urmatorii ani, Barrier planuieste sa deruleze pana la finalul anului viitor o serie de investitii in fabrica pe care o detine in judetul Bacau. “Am investit pana in prezent circa 5 milioane de euro in noua facilitate de productie, insa investitiile vor continua intrucat ne dorim sa crestem productia, dar sa aducem si noi produse in portofoliu”, a precizat Adrian Garmacea. Astfel, proprietarii Barrier si-au bugetat pentru anul viitor investitii de 2,5 milioane de euro, bani care vor fi directionati mai ales catre deschiderea unei linii de productie de sticla (2 mil. euro), restul fiind acoperiti de implementarea unei a cincea linii de productie (care va facilita productia unui numar de 1.000 de ferestre cu geam termopan pe zi), cat si cresterea prezentei la export prin imbunatatirea productiei si a relatiilor externe.

Mai mult, producatorul de ferestre cu geam termopan Barrier, ia in calcul demararea productiei de usi pentru garaj, o piata dominata in prezent de catre MCA Grup, firma patronata de catre omul de afaceri Ciprian Oprea.

“Piata isi va continua declinul. Numarul firmelor de tamplarie PVC a scazut de 10 ori in ultimii ani”

Piata de tamplarie termoizolanta traverseaza poate una dintre cele mai dificile perioade ale sale, estimarile specialistilor sugerand ca valoarea acesteia s-a injumatatit fata de intervalul 2008 – 2009.

“Declinul pietei nu s-a incheiat, iar estimarile noastre arata ca si in 2014 piata va scadea cu 10%, undeva la 250 – 270 de milioane de euro, in conditiile in care la nivelul anului 2009 se ridica undeva la peste 600 de milioane de euro. Scaderea de 10 procente va fi resimtita mai ales pe fondul scaderii numarului de autorizatii pentru constructiile de noi locuinte. Piata locala de profil este inca una prost educata, oamenii nestiind sa faca diferente intre tipurile de profile de pe piata, fiind inca sub dominatia pretului mai mic. Noi speram ca acest lucru sa se schimbe si piata sa invete sa diferentieze produsele. In momentul de fata piata este blocata”, a mai precizat antreprenorul roman.

Potrivit acestuia, din 100 de producatori din piata de tamplarie PVC dintr-un judet criza a curatat piata si a redus de 10 ori numarul acestora. “Criza din piata a curatat producatorii certificati de tamplarie termoizolanta. Ati avut curiozitatea sa vedeti cate din firmele cu care ati colaborat in anii trecuti mai exista si astazi? Este foarte posibil ca acestea sa fi disparut deja, din cauza dificultatilor din piata”, a mai spus, in incheiere, Adrian Garmacea.

Principalii producatori de tamplarie termoizolanta din Romania sunt Qfort, Aplast si Barrier.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri