„2014 este cel mai neprietenos an din istoria de 18 ani a AdePlast. Nu pentru ca nu am crescut, caci am crescut mult, ci pentru ca este extrem de derutant sa functionezi intr-o piata care si-a pierdut total directia. Din august, piata a inceput sa scada si trendul a continuat in septembrie, comportament cu totul atipic pentru sectorul constructiilor care, de obicei, creste in intensitate in ultimul trimestru”, a aratat Marcel Barbut, CEO AdePlast.

Din estimarile AdePlast reiese ca sectorul constructiilor, in ansamblul sau, s-a contractat cu cateva puncte procentuale in cele noua luni din 2014. „Pentru ca piata constructiile sa iasa la finalul anului macar la nivelul lui 2013 ar trebui sa avem un ultim trimestru extraordinar, lucru insa greu de imaginat. Oricum, piata s-a sustinut din investitii private si din renovari”, a declarat Marcel Barbut.

AdePlast a reusit in primele noua luni o crestere de 24%, dupa ce la inceputul anului a putut folosi integral investitiile sale din ultimii ani: vopsea, polistiren expandat si extrudat si mortare uscate. „Intr-o piata in care pretul este singurul criteriu de alegere a unui produs, sa reusesti sa cresti fara campanii de reduceri permanente si fara a-ti afecta profitabilitatea este ceva. Cu totii stim ca Romania are nevoie de investitii pentru a nu cadea in recesiune economica, stim ca trebuie sa iesim la export cu marfa noastra ca sa aducem valoare adaugata economiei, iar mediul privat se pare ca asta incearca sa faca. Insa, lipsa aproape totala a investitiilor publice a tras puternic in jos sectorul constructiilor si economia in ansamblul ei in cele noua luni din 2014”, este de parere omul de afaceri.

Exportul, sursa importanta de venituri pentru AdePlast

O alta sursa importanta de crestere in primele noua luni a fost reprezentanta de export, acesta totalizand o valoare de circa 2,6 milioane de euro. „AdePlast a reusit sa patrunda la Vest pana in Belgia, prin Ungaria, Austria si Germania, la Sud mergem si in Grecia, dar avem deja o prezenta buna in Bulgaria, iar la Est suntem prezenti in Moldova. Asteptam cu mare interes asezarea pe un fagas normal a situatiei in Ucraina si vom incepe vindem si acolo”, a mai precizat Marcel Barbut.

Marcel Barbut ia in calcul extinderea pe pietele europene

Marcel Barbut , proprietarul AdePlast, unul dintre cei mai cunoscuti oameni de afaceri din industria locala a constructiilor, ia in calcul achizitia unui jucator local si are in plan extinderea business-ului in Europa Centrala, tot prin achizitia unui jucator mic sau cu dificultati financiare.

“Suntem foarte atenti la ce se intampla in piata si daca avem posibilitatea sa facem o achizitie vom incerca sa profitam si sa o ducem la bun sfarsit. Suntem in discutii deja cu o firma care are ceva probleme, dar procesul de achizitie poate dura mai mult deoarece sunt multe lucruri de lamurit”, a declarat omul de afaceri pentru WALL-STREET.RO . Marcel Barbut nu exclude posibilitatea sa isi extinda business-ul AdePlast si peste hotare, principala sa tinta ramanand zona Europei Centrale, in Austria sau Germania.

Seful AdePlast, pe punctul de a face o noua achizitie

Seful AdePlast, pe punctul de a face o noua achizitie

Citeste si:

“Exista oportunitati atat in Romania cat si in strainatate. Ne uitam cu interes spre Austria si Germania, unde studiem cu atentie evolutia din piete. Cautam producatori de materiale de constructii mici, cu probleme, pe care sa le cumparam, ocazie cu care sa intram pe pietele respective. Sa te aventurezi de unul singur pe o piata straina pe care nu o cunosti poate fi un mare risc. Austriecii vand mai greu o afacere, asta deoarece sunt si putini producatori. Piata de acolo si cand aud ca esti roman sunt surprinsi (…) Momentan ne concentram pe integrarea a tot ceea ce am construit in ultimii ani si targetul nostru momentan este sa facem cat mai mult profit cu care sa ne acoperim datoriile, dar ramanem atenti la tot ce se intampla in piata”, sustine Marcel Barbut.

AdePlast mizeaza pe afaceri in crestere cu cel putin 20% in 2014

Dupa ce la nivelul anului trecut business-ul AdePlast a depasit estimarile de crestere, reusind sa ainta circa 57 milioane de euro, Marcel Barbut spune ca in cel mai pesimist scenariu se asteapta la o evolutie de cel putin 20% a rulajului, la 68-70 de milioane de euro.

“Avem o estimare pesimista si una optimista. Business-ul poate evolua intre 20-35% in 2014, bazat pe vanzarile obtinute de pe cele trei linii de productie din prezent – adezivi si mortare, polistiren si vopsele”, a completat Barbut.

AdePlast este unul dintre cei mai mari producatori de materiale pentru constructii din Romania, detinut de catre omul de afaceri Marcel Barbut. In 2013, compania a fost a fost unul dintre cei mai activi investitori in domeniul constructiilor, finalizand nu mai putin de patru noi facilitati de productie, investitii care s-au ridicat la circa 20 de milioane de euro.

Compania a inaugurat in 2013 platforma industriala de la Roman, a finalizat platforma industriala din Ploiesti prin deschiderea unei noi fabrici de vopsele precum si finalizarea fabricii de polistiren de la Oradea. Principalii concurenti ai Adeplast sunt Henkel (Ceresit), Baumit sau Duraziv.