Firma de investitii Jynwel Capital, in asociere cu mai multe fonduri din Abu Dhabi, a inaintat directorilor Adidas o oferta nesolicitata pentru Reebok, potrivit unor persoane apropiate situatiei, informeaza The Wall Street Journal. Grupul care a initiat aceasta oferta considera ca divizia Reebok ar avea rezultate mult mai bune decat in prezent, daca ar fi o entitate independenta, precizeaza Mediafax.

Actiunile Adidas au avansat cu 8,1% pe bursa din Frankfurt, dupa raspandirea informatiei legate de oferta primita de compania germana. Pretul actiunilor Adidas au scazut cu aproximativ 40% in acest an. Adidas a cumparat compania americana Reebok in 2006 pentru 3 miliarde de euro, in incercarea de a creste vanzarile Adidas din Statele Unite. Reebok nu a reusit, insa, sa obtina contractele dorite cu Liga Nationala de Fotbal si Liga Nationala de Hochei din SUA, ceea ce a determinat o scadere a veniturilor aduse de aceasta divizie a Adidas.

Daca Adidas vinde marca Reebok, pentru investitori ar fi o dovada ca achizitia Reebok a fost o greseala.

Recent, compania germana a repozitionat Reebok drept marca pe piata produselor de fitness, insa mai multi investitori din SUA si Marea Britanie sunt sceptici in legatura cu imbunatatirile pe care aceasta miscare le va aduce, potrivit lui Cedric Rossi, analist la Bryan Garnier din Bruxelles.

"Daca Adidas vinde marca Reebok, pentru investitori ar fi o dovada ca achizitia Reebok a fost o greseala", a declarat Rossi. El a adaugat ca vanzarea Reebok ar fi o eroare strategica, intrucat divizia da semne de revenire. Adidas a pierdut locul doi in randul producatorilor de articole sportive pe piata din SUA, in detrimentul Under Armour, compania punand acest declin pe seama rezultatelor slabe ale unitatii Reebok si a accidentarilor suferite de starul Derrick Rose din NBA, cu care Adidas are contract.

Sursa foto: adidas.com