Criza a schimbat complet perceptia si obiceiurile de consum ale romanilor in ultimii ani, iar acestia au devenit mai atenti pe ce isi cheltuiesc banii. Problema este ca s-a ajuns intr-atat de departe incat clientii aleg un produs chiar daca este si cu un ban mai ieftin, exemplu venind chiar din partea unul dintre cei mai vechi antreprenori de constructii din Romania.

Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Florin Madar (foto), directorul general Temad Grup, companie care se ocupa la nivel local de distributia unor mari branduri internationale precum si firma care in urma cu doi ani de zile a intrat si pe segmentul de productie de plase din sticla folosite in procesul de termoizolatie a cladirilor, sustine ca pretul a devenit in ultimii ani un criteriu atat de important in achizitiile din constructii, incat se fac diferente la raft sau la proiect chiar si de un ban.

“Plasa din sticla folosita in cadrul procesului de termoreabilitare reprezinta numai 3% din costul total al izolarii. Ne batem chiar si la a doua zecimala pe pret. Intr-un proiect de reabilitare sau chiar si la produsele vandute in piata castiga un produs care are pretul de 1,24 lei / mp, fata de unul care costa cu un ban mai mult, la 1,25 lei / mp. (…) Noi nu am intrat in batalia pe pret, asta pentru ca nu putem face compromisuri. Daca dintr-un pret mediu de 1.000 de lei / mp atat cat reprezinta costul termoizolarii plasa de sustinere din sticla are o valoare de 2 – 3 lei, deja este foarte putin”, a declarat Florin Madar.

Potrivit acestuia pretul si mai ales cautarea unui pret mai mic este o obisnuinta generala, atat la sate, cat si in marile orase. “Este un obicei de consum care s-a accentuat in ultimii ani, o data cu declansarea crizei”.
Intrebat de evolutia din piata a procesului de termoizolare, seful Temad sustine ca desi in urma cu doi ani era un mai mare interes, acum s-a mai diminuat activitatea.”Procesul de termoizolare nu merge asa bine. Termoizolarea este mai mult sustinuta pe hartie, inca avem mult de lucrat in domeniu. Din estimarile noastre circa 20 – 25% din totalul cladirilor au fost termoreabilitate pana acum, in conditiile in care mai avem inca mult pana la a acoperi toate cladirile de locuit din Romania”. El a subliniat faptul ca in ceea ce priveste procesul de termoreabilitare calitatea este foarte slaba, iar acest lucru se datoreaza in principal calitatii materialelor, dar si a manoperei. “In cazul termoreabilitarii pretul este foarte important. Alergatul dupa pret este in detrimentul calitatii”.

Piata materialelor de constructii nu poate decat sa creasca: “Mai jos de atat nu se poate cobori”

Piata materialelor de constructii, care aproape s-a injumatatit in criza, la o valoare de circa 3 miliarde de euro, nu poate sa coboare la mai putin decat s-a ajuns, astfel ca premise pentru o revenire exista. “Piata materialelor de constructii nu poate decat sa creasca. Exista semnale bune, este un potential real de dezvoltare si exista necesitate, deci cerere. Pentru piata, dar si pentru noi a fost un soc in 2009, cand business-ul nostru a suferit un regres de 15%. Noi am fost obisnuiti doar cu cresteri de 20 – 30% in anii de boom, iar o scadere ne-am schimbat un pic abordarea”, a mai spus Florin Madar.

Miza pe afaceri in crestere cu 20%

Compania Temad din Brasov a incheiat anul trecut cu un business de circa 25 de milioane de euro si un profit de 1,5 milioane de euro, insa pentru anul in curs asteptarile sunt la fel de pozitive. “Mizam pe o crestere a vanzarilor la nivel de grup ceea ce ne vor apropia de pragul de 30 de milioane de euro. Evolutia va veni in special din vanzarile de pe productia de plasa din sticla, dar si de certificatele verzi, cat si, in principal, din distributia de materiale pentru constructii, care va ocupa cea mai mare parte a vanzarilor”, a aratat Florin Madar, directorul general Temad Grup.

Afacerile Temad Co, unul dintre cei mai mari importatori si distribuitori de produse auxiliare pentru constructii si industrie, au inregistrat o crestere de 13% in primele 9 luni ale anului 2014, atingand depasind pragul de 20 milioane de euro. Avansul a fost sustinut de proiectele de renovari si de constructiile noi, cu accent pe termoizolatii prin productia proprie de plasa din fibra de sticla.

Cele mai mari cresteri, de peste 15%, au fost inregistrate in lunile februarie, martie si septembrie. Rezultate bune au fost obtinute insa si in perioada considerata un maxim sezonier – iulie, august si septembrie. In primele noua luni ale anului, Temad Co a distribuit 19 milioane de articole si 6,3 milioane de mp de plasa din fibra de sticla, directionate, in principal, catre segmentul renovarilor si constructiilor noi.

“Investitia in productie ne-a sprijinit dezvoltarea in conditiile unei piete nesigure, care isi continua declinul si in 2014. Am mizat pe segmentul termoizolatiilor, un sector foarte important care se va dezvolta si in urmatoarea perioada si ne-am concentrat eforturile pe productia si vanzarile de plasa de fibra de sticla si accesorii necesare sistemelor termoizolante, reusind astfel sa depasim chiar estimarile proprii privind cifra de afaceri”, a declarat Florin Madar, director general Temad Group.

Productia fabricii s-a ridicat la peste 6 milioane de mp de plasa din fibra de sticla in primele 9 luni, lucrand la capacitate maxima pentru a onora cererea, care depaseste in prezent capacitatea de productie. Cresterea inregistrata pe segmentul de productie a fost de peste doua ori fata de 2013.

Fabrica de plasa de fibra de sticla a fost construita in 2013 printr-o investitie de peste 1 milion de euro si are o capacitate de productie anuala de circa 9 mil. mp, asigurand astfel necesarul pentru reabilitarea termica a peste 4.500 de blocuri cu 10 etaje. Fabrica este amplasata la Brasov si are un numar de 50 de angajati.
Temad Co detine 14 filiale cu depozite locale si detine un portofoliu de peste 3.000 de articole, cuprinzand in total 27 de marci internationale si proprii. Produsele distribuite de Temad sunt prezente in toate retelele moderne de tip DIY, in peste 80% din celelalte retele, supermarketuri, hipermaketuri, discounteri, in peste 4.000 de magazine traditionale si in peste 1.000 de fabrici, santiere, ateliere sau service-uri auto.

Bison este unul dintre cele mai importante marci comercializate de catre Temad in Romania, vanzarile marcii asigurand 30% din vanzarile pe segmentul de distributie.

Printre principalii concurenti ai Temad la nivel local se numara Henkel (Ceresit), rico, Masterplast, dar si un producator de origine chineza care detine o facilitate de productie in judetul Giurgiu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri