Decizia de cumparare a unei tamplarii PVC este influentata intr-o mare masura si de pret, peste o patrime dintre clienti alegand in functie de acest criteriu o fereastra, arata un studiu al Barrier, unul dintre cei mai mari producatori de profil de pe plan local.

Mediul extern sau intemperiile joaca un rol extrem de important in alegerea tamplariei potrivite. Astfel incat, in perceptia consumatorului cele mai importante caracteristici ale tamplariei sunt reprezentate de „scutul de protectie” format din patru elemente indispensabile pentru o tamplarie PVC de calitate: protectia termica (>27%), protectia fonica (>16%), protectia de apa / vant (>11%) si protectia solara (>11%).

Deciziile de cumparare sunt, de asemenea, influentate si de anumite criterii comerciale, precum: un pret bun de achizitie (>25%), recomandarea din partea familiei/ prietenilor/ colegilor (> 12%) sau recomandarea specialistilor (>12%). Nu in ultimul rand, mai mult de 78% dintre respondenti au recunoscut faptul ca o tamplarie de calitate este mai scumpa decat in mod uzual.

Spre deosebire de alte materiale de constructie sau finisaje, tamplaria este mult mai familiara si mai accesibila consumatorului, inducand un nivel ridicat de implicare in etapele lucrarii (>30%). Drept urmare, informatiile despre tamplarie sunt receptate individual, deciziile privind marca de tamplarie folosita fiind luate in etapa de planificare (>60%), prin intermediul internetului (35%), dar si cu ajutorul persoanelor apropiate consumatorului (prieteni, familie, colegi - 38.2%).

O confuzie a clientilor privind tipurile de tamplarie

Un alt fenoment analizat in cadrul studiului reflecta faptul ca, in prezent, exista un nivel ridicat de confuzie la nivelul tipurilor de tamplarie, consumatorii neoperand cu diferentieri clare intre marcile de profile, cele de geamuri sau cele de montatori. Cercetarea a presupus investigarea cantitativa de ansamblu a marcilor active in aceasta categorie de produse pe urmatoarele dimensiuni cheie: elementele de baza privind informatiile si atitudinile generale despre categorie, elementele de baza privind marcile active pe piata, elementele de baza privind comportamentele de consum, descriptorii de consumatori – demografici, sociografici.

Barrier a realizat impreuna cu agentia de cercetare D&D Research si a inclus peste 750 de respondenti si a fost realizat in perioada martie-aprilie 2014. Studiul a vizat persoane cu varsta cuprinsa intre 25 si 65 de ani din regiunile statistice Nord-Est si Sud-Est, cu exceptia judetului Constanta, orase cu peste 50.000 locuitori, marja de eroare fiind de maximum 3,3%.

Barrier, miza pe afaceri de 15 mil. euro in acest an

Electric Plus, producatorul ferestrelor cu geam termopan Barrier, tinteste afaceri de peste 15 milioane de euro in acest an, dupa ce in primavara compania din Bacau si-a mutat activitatea intr-o facilitate de productie noua, una dintre cele mai moderne fabrici de profil din Romania si din Sud Estul Europei.

Afacerile Barrier au crescut, in medie, cu 30-40% in ultimii ani, insa in 2014 evolutia si-a redus din dinamica, proprietarii companiei estimand o crestere de 15% a rulajului in acest an. “Ne asteptam la o crestere de 15% a afacerilor, evolutie care ne-ar asigura depasirea pragului de 15 milioane de euro a afacerilor. Ritmul scazut de evolutie vine pe fondul faptului ca in vechea facilitate de productie ne-am atins limita maxima de productie, iar mutarea in noul spatiu de lucru ne va da posibilitatea ca in urmatorii ani sa revenim la cresterile din trecut”.

Producatorul de tamplarie din PVC, usi de interior si usi de garaj Electric Plus din Bacau a finalizat o investitie de 5 milioane de euro intr-o linie de productie la Bacau, unde lucreaza 200 de persoane.

Principalii concurenti ai Barrier la nivel local sunt QFort si Aplast.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri