Un roman cheltuie in medie 16 lei pe tratamentul pentru raceala si gripa si cumpara in general un singur produs, fiind foarte atasat fata de un anumit brand, spune Monica Faltiska, wellness category activation manager GSK Consumer Healthcare Romania.

Piata de medicamente OTC pentru raceala si gripa ajunge pe plan local la aproximativ 17,8 milioane de unitati vandute in ultimele 12 luni si la o valoare de 304 mil. lei, conform datelor de piata IMS. “Recesiunea nu a influentat negativ piata de medicamente pentru raceala si gripa, aceasta a crescut usor atat in valoare, cat si in volum. Pe parcursul ultimilor ani, cresterea a fost constanta, usoara, fiind vizibila atat in perioadele de varf, in octombrie-martie, cand se instaleaza sezonul rece, cat si in lunile de vara, cand vanzarile sunt de obicei mai mici”, a declarat Monica Faltiska, cea care coordoneaza doua dintre brandurile cu cele mai mari vanzari pe piata de profil – Coldrex si ParaSinus.

Astfel, din anul 2011, categoria de raceala si gripa a depasit categoria de analgezie in piata locala de OTC, in valoare. Mai mult, este o piata care a inregistrat o crestere de doua cifre in ultimul an (12,9% in valoare si 2,6% in volume, MAT iulie 2014), ce vine atat pe fondul orientarii consumatorilor catre produsele premium, percepute ca fiind mai eficiente, cat si ca urmare a unor cresteri de preturi, in special in segmentul de comprimate.

Medicamentele sub forma de comprimate, preferate de circa 70% dintre romani

In aceasta piata, o evolutie ascendenta a avut, in ultimul an, categoria de comprimate, cu o crestere in volum de 11%. “Conform estimarilor noastre, segmentul de plicuri se va dezvolta accelerat in urmatorii ani, fiind un tip de produs preferat in special de oamenii activi, datoria absorbtiei mai rapide a substantelor active, comparativ cu tabletele, ceea ce se traduce, mai departe, in imbunatatirea simptomatologiei intr-un timp mai scurt. Din cauza ca se raspandeste foarte rapid, ajunge sa fie principala cauza de absenteism la locul de munca. Din aceasta perspectiva este posibil ca pacientii sa doreasca un management cat mai eficient al racelii pentru a putea performa in continuare la locul de munca sau acolo unde este nevoie”, mai spune Faltiska.

Sursa foto: Medicamente, Shutterstock.com

GSK detine o cota de piata totala, in volum, de 8,8% pentru Coldrex si 40% pentru ParaSinus.”In ultimii ani, romanii au devenit tot mai preocupati de sanatatea lor si se informeaza in detaliu despre medicamentele OTC pe care le achizitioneaza, bazandu-se in paralel si pe recomandarea farmacistului sau a medicului – o atitudine foarte apropiata de modelul Europei de Vest. Stim din studiile pe care le derulam ca romanii se uita mult mai atent decat in trecut la compozitia produselor – si nu doar la cantitatea de paracetamol, ci si la cea de zahar de exemplu, preocupati fiind de un stil de viata sanatos”, considera oficialul GSK.

In acest context, piata de medicamente pentru raceala si gripa ar putea experimenta o crestere de o cifra, la limita superioara, pentru acest an si pentru urmatorii. Spre exemplu, in perioada octombrie-martie, reprezentand sezonul de varf, consumul creste cu pana la 40-60% fata de restul anului, in functie de intensitatea epidemiei de gripa. Romania se afla pe locul 3 in CEE dupa Rusia si Polonia ca dimensiune a pietei de profil, urmata de Ucraina, Ungaria, Cehia si Slovacia.

“Romanii prefera clar formele solide (comprimate, capsule) cu un raport de circa 70% versus 30% forme lichide (pulbere solubila, comprimate efervescente). In Rusia si Ucraina preferinta consumatorilor se indreapta catre formele lichide, probabil si pentru ca acestea se pot administra calde (in aceste tari, clima fiind mult mai rece decat la noi). In celelalte tari, consumul este mult mai echilibrat intre cele 2 forme (solide si lichide)”, adauga Monica Faltiska.

Potrivit datelor Cegedim Romania, GSK ocupa locul 6 pe piata farmaceutica romaneasca cu o cota de 4,4%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri