"Intr-o lume globalizata, internationalizarea poate sa reprezinte un mare pas inainte pentru majoritatea societatilor mici si mijlocii. Internationalizarea nu inseamna doar export, inseamna cooperare transfrontaliera, inseamna identificarea de noi mijloace competitive sau de noi tehnologii. Este nevoie ca IMM-urile sa constientizeze necesitatea internationalizarii si in acelasi timp sa beneficieze de acces la programele de sprijin, precum si la informatiile relevante", a declarat Florin Jianu, Ministrul delegat pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediu de Afaceri si Turism.

Jianu a anuntat recent lansarea initiativei Start-up, de aproximativ 150 de milioane de euro, prin care se vor finanta idei din domenii cheie cum sunt IT-ul, industriile creative si turismul.

Florin Jianu: Vom lansa o initiativa Startup de circa 150 mil. euro

Florin Jianu: Vom lansa o initiativa Startup de circa 150 mil. euro

Parteneriatul dintre principala institutie responsabila de conceperea si implementarea strategiilor in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii si furnizorul de servicii de logistica la nivel global va demara cu o serie de conferinte in Bucuresti si in principalele orase ale tarii, in care organizatorii vor discuta cu reprezentantii IMM-urilor, cu cei ai autoritatilor locale si ai organizatiilor patronale, oportunitatile de dezvoltare pe plan international si posibilitatile de valorificare a acestora

"Urmarind tendintele globale in procesul de internationalizare a IMM-urilor, am constatat ca cea mai mare parte a intreprinderilor mici si mijlocii vad oportunitati de crestere pe plan international, dar ca exista inca bariere semnificative in fata extinderii activitatilor economice dincolo de granite. Ca furnizor global de servicii de logistica, putem contribui decisiv la depasirea barierelor culturale si a provocarilor legate de infrastructura. Prin programul realizat in parteneriat cu DIMMMAT ne dorim sa impulsionam cresterea sectorului IMM-urilor din Romania, a competitivitatii acestora si sa sprijinim viabilitatea afacerilor lor pe termen lung", a declarat Daniel Kearvell, Director General, DHL Express Romania.

Citeste si:

Un studiu realizat recent de The Economist Intelligence Unit (EIU) pentru DHL Express a aratat ca cea mai mare parte a intreprinderilor mici si mijlocii vad oportunitati de crestere pe plan international si asteapta ca, in urmatorii cinci ani, pana la 50% din veniturile lor sa fie obtinute de pe pietele externe.

Cu toate acestea, exista in continuare obstacole pentru companiile mai mici, care vor sa se dezvolte la nivel mondial. Instabilitatea politica, factorii culturali si infrastructura inadecvata, birocratia excesiva si lipsa de transparenta a sistemului in care activeaza, precum si costurile administrative raman motive care descurajeaza unele IMM-uri sa intre pe noi piete. Totodata, studiul arata un decalaj in activitatea internationala intre IMM-urile din pietele dezvoltate si cele din pietele in curs de dezvoltare: aproape 69% dintre IMM-urile din grupul celor mai dezvoltate sapte natiuni ale lumii (G7) desfasoara activitati comerciale pe piete internationale, fata de doar 46% din tarile BRICM.

Cinci din sase IMM-uri (84%) sunt de parere ca barierele culturale reprezinta cel mai important factor atunci cand trebuie sa ia decizia de a intra pe o piata noua, ceea ce explica tendinta intreprinderilor mici si mijlocii de a alege pietele care le sunt familiare. Din acest punct de vedere, IMM-urile din grupul BRICM vor cauta oportunitati de extindere pe piete similare (in curs de dezvoltare), pe cand tarile din G7 sunt active in economiile dezvoltate: 32% dintre IMM-urile G7 opereaza in Europa de Vest vs. 7% dintre IMM-urile BRICM; 15% dintre IMM-urile din statele BRICM au activitati pe pietele din Rusia si CSI, fata de numai 3,6% dintre IMM-urile din G7; de asemenea, 18,5% dintre IMM-urile din BRICM opereaza pe piete din America de Sud fata de numai 4,6% dintre IMM-urile din G7.

Studiul “Breaking Borders - From Canada to China, barriers overshadow growth for expanding SMEs” a fost realizat in perioada mai-iunie 2014, pe un esantion de 480 IMM-uri din 12 tari, reprezentand 20 de sectoare de activitate. De asemenea, au fost realizate interviuri detaliate cu o serie de directori de companii mici si mijlocii precum si cu experti in domeniu.