"Piata este impartita in principiu intre cateva branduri puternice si active. Spre exemplu, primele opt marci detin circa 70% din segment", a declarat Iulia Rosian, director Consumer HealthCare Sanofi Romania.

Cele opt branduri sunt Advil (Pfizer), Antinevralgic (Sanofi), Codamin P (Terapia), Fasconal (Gedeon Richter), Ibalgin (Sanofi), MIG-400 (Menarini), Nurofen (Reckitt Benckiser) si Saridon (Bayer), dintre care trei sunt fabricate in Romania. "Este o piata dinamica, ce creste de la an la an. Spre exemplu, segmentul de analgezice si antiinflamatoare OTC forme solide a crescut in perioada septembrie 2013 - august 2014 cu 6,6% in valoare fata de perioada similara anterioara (conform IMS Mat Aug 2014, pret de raft)", a aratat Rosian. Totusi, in volum, cresterea a fost de doar 0,8%.

Brandul romanesc Antinevralgic, produs de 40 de ani in fabrica Zentiva Bucuresti (fosta Sicomed), detine, in prezent, o cota de piata in valoare de 20%, conform IMS MAT Iulie 2014, si 16% cota de piata in volume (cutii). De altfel, Sanofi este prezenta in top cele mai vandute branduri cu doua produse care cumuleaza 26% din valoarea pietei si 23% in volum. Compania a investit recent in modernizarea brandului romanesc, ca parte dintr-un proiect regional prin care medicamentele Sanofi impotriva durerii de pe piata din Europa Centrala si de Est isi actualizeaza forma de prezentare.

Potrivit Sanofi Romania, care citeaza un studiu realizat de Ipsos Reaserch, in 31% din situatiile dureroase tratate, romanii merg in farmacie pentru a-si cumpara analgezice, vizibilitatea pe raft fiind din ce in ce mai importanta. Aceleasi studii arata ca, in 58% din cazuri, consumatorii folosesc ce au acasa, iar in 8% din situatii apeleaza la alte solutii decat medicamentele.

Sursa foto: Medicamente, Shutterstock.com