"Consumul reprezinta aproape 70% din Produsul Intern Brut si, ca urmare, nu putem vorbi despre avans economic fara cresterea consumului. De aceea, este foarte important sa vedem care este pulsul consumatorului, cat de multa incredere are in economie si in viitorul sau buget personal si in functie de acestea cat de mult cumpara", a spus Bogdan Belciu.

Declaratiile au fost facute in cadrul conferintei retailArena - Innovation in Retail, organizata de wall-street.ro cu sprijinul MasterCard, PayU si Evozon.

In opinia sa, consumatorul roman este destul de pesimist. "In ceea mai mare parte a timpului a fost pesimist, cu exceptia unei scurte perioade, in anii 2008-2009, cand indicele de incredere despre viitorul prosper al Romaniei era destul de mare, astfel incat ajunsese sa fie egal cu media europeana. Dupa aceea a scazut brusc. In timp ce in Europa a scazut in anii 2009-2010, in Romania a scazut mai tarziu si mai mult"

Citeste si:

"Acum suntem practic la al treilea cel mai scazut nivel din Europa, ca de obicei, dupa Bulgaria si Grecia. Una peste alta, nu exista foarte mult optimisim in ceea ce priveste consumatorul roman. Si in Europa in ultimele luni exista o scadere a increderii consumatorului, in contextul in care perspectivele de crestere economica nu sunt foarte mari. In Romania prognozele au ajuns la 1-1,5% din PIB, ceea ce sustine acest relativ pesimism.", a mai spus managerul PwC.

Sursa foto: Mircea Dragos