Retailul modern a cunoscut in ultima vreme cu o crestere medie de 10% la nivelul intregii piete de FMCG, o crestere sustinuta, care va continua cu o medie de 6% in urmatorii ani. Exista, asa cum putem observa, o tendinta a deschiderilor de magazine pe toate formatele, de proximitate, spuermarket s.a.m.d., a declarat Bogdan Belciu, (foto), partener, departamentul de consultanta pentru management in cadrul PwC.

"In acest context daca ne uitam la cifrele absolute, retailul traditional a cunoscut o scadere brusca din 2008 pana in 2010, pentru ca apoi sa aiba o revenire graduala la nivelu pietei de FMCG, per ansamblu. Ne asteptam ca aceasta crestere sa continue, dar la un nivel limitat in linie cu estimarile de crestere economica. Lucrurile stau total diferit pentru retailul modern, care a avut in ultima vreme o crestere medie de 10%, sustinuta", a punctat Bogdan Belciu.

Declaratiile au fost facute in cadrul conferintei retailArena - Innovation in Retail, organizata de wall-street.ro cu sprijinul MasterCard, PayU si Evozon.

In opinia sa, tendinta de crestere a retailului modern va continua cu o medie de 6% in urmatorii ani. "Ponderea retailului modern a crescut de la 26% in 2008 in total retail catre aproape 50%, in prezent, si estimam ca are potential sa cresca la 60% in utmatorii 4-5 ani".

"Asadar, am asistat, in ultimii ani, la o crestere a retailului modern in detrimentul retailului traditional care pierde teren. In cadrul retailului modern, evident sunt diverse forme, la nivel de supermarket, hipermarket, discount si cash & carry. Totusi, segmentul de cash & carry a scazut destul mult si o parte din cifra de afaceri a acestui segment s-a dus catre retailul traditional, care nu a putut sa fie compensata pana acum de catre celalte subsegmente", a spus managerul PwC.

In continuare, Bogdan Belciu a declarat ca "Romania este o piata de supermarket, pentru ca ponderea acestora este foarte mare si continua sa fie pe o tendinta de crestere. In acelasi timp, componenta de hipermarket continua sa fie un sfert din piata, dar este limitata de dimensiunea aglomerarilor urbane si de penetrarea destul de mare a supermarket-urilor in zonele cu potential mare de clienti"

Ceea ce este surprinzator, in opinia sa, este "ponderea mica a retailului de tip discount. Am inceput undeva la 9% in anii 2008 si acum suntem la aproximativ 14% din piata. Este un sector dinamic cu tendinta de crestere, dar mult mai mica decat in alte tari europene. In Germania, Polonia, Austria, ponderea discounterilor este mult mai mare. Este oarecum paradoxal, avand in vedere nivelul salariului mediu din Romania si starea generala a economiei si de consum. Ne-am fi asteptat ca acest segment sa fie mai mare.", a mai spus Bogdan Belciu.

Sursa foto: Mircea Dragos

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri