"Acest proces este explicat de modul in care este impartit bugetul unei familii in Romania", a spus managerul PwC, care a subliniat ca din ponderea de 70% din venitul disponibil destinata in general consumului, aproximativ 43 de puncte procentuale reprezinta produse alimentare si bauturi nealcoolice. "In general romanii au obiceiul sa tina frigiderul plin si au facut-o practic cam tot timpul. Poate prea mult in vreme de crestere economica, dar si acum".

Declaratiile au fost facute in cadrul conferintei retailArena - Innovation in Retail, organizata de wall-street.ro cu sprijinul MasterCard, PayU si Evozon.

Potrivit acestuia, in acelasi timp, "consumul de alcool si tutun in Romania este de circa 8% la bugetul unei familii, de doua ori mai mult decat media europeana".

Citeste si:

In continuare, Bogdan Belciu a declarat ca "Romania este o piata de supermarket, pentru ca ponderea acestora este foarte mare si continua sa fie pe o tendinta de crestere. In acelasi timp, componenta de hipermarket continua sa fie un sfert din piata, dar este limitata de dimensiunea aglomerarilor urbane si de penetrarea destul de mare a supermarket-urilor in zonele cu potential mare de clienti"

Ceea ce este surprinzator, in opinia sa, este "ponderea mica a retailului de tip discount. Am inceput undeva la 9% in anii 2008 si acum suntem la aproximativ 14% din piata. Este un sector dinamic cu tendinta de crestere, dar mult mai mica decat in alte tari europene. In Germania, Polonia, Austria, ponderea discounterilor este mult mai mare. Este oarecum paradoxal, avand in vedere nivelul salariului mediu din Romania si starea generala a economiei si de consum. Ne-am fi asteptat ca acest segment sa fie mai mare.", a mai spus Bogdan Belciu.

Sursa foto: Mircea Dragos