"Anul acesta discutam preluarea magazinelor Angst de catre Mega Image in Bucuresti. Vineri au fost puse in discutie publica angajamentele pe care le-am discutat impreuna cu cei de la Mega Image. In esenta, ele inseamna ca din magazinele Angst pe care intentioneaza ei sa le cumpere, cateva dintre ele, in zonele unde concentrarea pe piata ar fi prea mare din intelegerea noastra, Mega Image se angajeaza sa le vanda intr-o anumita perioada de timp, deci sa-si reduca puterea de piata in acele zone din Bucuresti", a declarat, luni, Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei, noteaza Mediafax.

Consiliul Concurentei a constatat ca preluarea celor 20 de magazine poate conduce la consolidarea pozitiei puternice a Mega Image din zonele centrale ale Bucurestiului. Astfel, zonele pentru care institutia si-a exprimat ingrijorarile de ordin concurential, respectiv reducerea posibilitatilor de alegere ale consumatorilor, sunt Amzei, Academiei si Perla.

Putere de piata prea mare

Ca urmare, Mega Image a renuntat la achizitionarea magazinului Angst Perla, prin incheierea unui act aditional la contractul de vanzare-cumparare. Angajamentele propuse de Mega Image constau in cesionarea magazinelor Angst Amzei si Angst Academiei sau a unuia ori mai multor magazine din reteaua Mega Image, ale caror vanzari aferente anului 2013 sunt egale sau mai mari cu vanzarile realizate de respectivele unitati.

Totodata, Mega Image s-a angajat sa nu se implice in activitatile cesionate decat dupa trecerea unei perioade semnificative de 10 ani. Dupa analiza observatiilor formulate de catre terti, Consiliul Concurentei poate solicita partilor modificarea propunerilor si poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor.

Citeste si:

In august, grupul belgian Mega Image a anuntat ca a ajuns la un acord pentru a prelua 20 din cele 22 de magazine operate de reteaua Angst, dupa ce compania locala s-a retras dintr-o colaborare cu Carrefour, tranzactia urmand sa fie aprobata de Consiliul Concurentei. Potrivit Mega Image, sunt estimate venituri anuale de 21 milioane de euro pentru cele 20 de magazine, care au fiecare suprafete totale intre 90 si 750 metri patrati.

Grupul Angst a fost infiintat in 1990, fiind o investitie romano-elvetiana. Firma este controlata de Sorin Minea, care detine 60% din actiuni, restul de 40% fiind impartit in mod egal intre Liudmila Minea si Bernadette Martha Maria Wyrsch-Angst. Angst detine trei fabrici, la Buftea (carne proaspata si preparate fierte, afumate), Salsi Sinaia (produse crud uscate) si Videle (procesare a laptelui).

Fondat in 1995, Mega Image este cel mai mare lant de supermarketuri din Romania, cu 351 de unitati sub marcile Mega Image (175), Shop&Go (174), AB COOL FOOD (1) si Mega Drive (1). In 2013, Mega Image a raportat un profit net de 55,1 milioane lei (12,5 milioane euro), in crestere cu 18%, la afaceri de 2,34 miliarde lei (530 milioane euro), cu 33% mai mari, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor Publice.