In prezent, brandul ROM este numarul 1 in categoria de batoane, cu o cota de piata de 20% in volum si 21% in valoare la nivelul lui august 2014 (potrivit calculelor realizate de Kandia Dulce pe baza datelor Nielsen). In plus, ROM genereaza 25% din cifra de afaceri a Kandia Dulce. Mai mult, in ultimele 12 luni compania a vandut 36,6 milioane de batoane, pe o piata in care principalii concurenti sunt giganti mondiali precum Mondelez sau Mars.

O evolutie similara au inregistrat si marcile Magura (37 milioane de batoane vandute) si Fagaras (16 milioane de batoane vandute anual).

“2014 a fost un an in care in esenta Kandia nu si-a propus o crestere spectaculoasa, ci sa continue procesul demarat in 2013 si anume de a-si imbunatati structura portofololiului de produse. Pentru piata domestica ne asteptam la o crestere semnificativ mai mare de 10%, acum suntem undeva la 13%. Este un rezultat peste ce ne-a propus. Pe celelalte 2 segmente pe care activam - export si colaborari cu terti pe zona private label - rezultatele au fost in parametri. Cifra de afaceri va fi putin sub doua cifre, ca valoare undeva in jurul a 190-200 de milioane de lei”, a explicat pentru wall-street.ro Mihai Georgescu.

In ceea ce priveste exporturile acestea reprezinta circa 4% din business, in crestere dupa preluarea companiei Supreme. Principalele piete sunt Spania, Italia, Bosnia, Serbia, Bulgaria. “Vrem sa fim mai prezenti in Republica Moldova incepand cu anul viitor. Putem sa beneficiem acolo de gradul mai mare de cunoastere a produselor noastre, gen Rom, Fagaras, Magura”, a completat Georgescu.

Kandia Dulce inghite Primola. Isi va pastra Kraft pozitia de lider pe piata ciocolatei?

Kandia Dulce inghite Primola. Isi va pastra Kraft pozitia de lider...

Tot pentru 2015 compania si-a bugetat o crestere de doua cifre a business-ului, evolutie sustinuta in mare parte de ROM, dar si de Magura. In plus, oportunitati exista si pe categoria bomboane unde producatorul este prezent cu brandul Sugus, dar si in zona tabletelor, acolo unde compania va investi in promovarea Kandia si Laura.

“Vom vedea ce rol ii putem acorda Novatini. A sustine doua branduri care sunt concurente directe pe acelasi segment nu este o strategie care sa aiba foarte multi sorti de izbanda. Kandia ca urmare a achizitiilor facute anii trecuti este o companie foarte bogata in branduri, ceea ce reprezinta si o provocare deoarece te gandesti la un moment dat ce faci cu atat de multe branduri. Ideal ar fi sa ai resurse sa le dezvolti pe toate. Nu suntem in aceasta situatie, de aceea trebuie sa prioritizam”, spune directorul general al companiei.

Intr-un orizont de trei ani, acesta isi propune sa plaseze Kandia drept cel mai mare jucator pe piata locala de dulciuri. “Avem brandurile si oamenii care ne vor permite sa facem acest lucru. Am investit masiv in zona dezvoltarii de produs in cazul ROM, plus investitii la punctul de vanzare, in oameni si echipamente. Simpla prezenta la raft nu mai vinde, vinde vizibilitatea. Numarul de oameni din vanzari a crescut cu 50% spre exemplu”, subliniaza Mihai Georgescu.

Citeste si:

Piata ciocolatei a avut anul acesta o evolutie favorabila, marcata de o crestere de 7-8% per total. Nici vanzarile de Craciun, cea mai importanta perioada din an pentru producatorii de dulciuri, nu vor arata o altfel de tendinta, seful Kandia Dulce vorbind despre cresteri de 10% a vanzarilor in cazul companiei pe care o conduce. In prezent, vanzarile Kandia sunt sustinute in proportie de 55% de comertul modern, restul fiind realizate in retailul traditional.

“Daca ne uitam la evolutiile din zona comertului vedem ca retailerii se focuseaza din ce in ce mai mult la formatele mai mici, lucru logic pentru ca la urma piata magazinelor de format mare pentru o tara ca Romania va cunoaste un nivel de saturatie, nu sunt foarte multe locatii de dimensiuni mari pentru un hypermarket. Exista insa un numar de zeci sau cateva sute de magazine de proximitate care se deschid anual in timp ce comertul traditional reprezinta aproximativ 70.000 de puncte de vanzare care vand produse de impuls alimentar”, a mai punctate Mihai Georgescu.

Sursa foto: Ciocolata, Shutterstock.com

Fructele, ciocolata, gustarile pe baza de branza si iaurtul sunt principalele alimente consumate intre mese in Europa, unde vanzarile totale de snack-uri au stagnat la 167 miliarde de dolari in perioada martie 2013-martie 2014, potrivit unui studiu realizat online de Nielsen.Astfel, ciocolata este alimentul preferat intre mese, 64% dintre respondenti declarand ca au consumat ciocolata in decursul ultimelor 30 de zile, urmata de fructe proaspete (62%), legume (52%), prajituri si biscuiti (51%), sandvisuri (50%), iaurt (50%), branzeturi (46%) si chipsuri sau biscuiti sarati (44%).

Europenii au cheltuit 167 mld. $ pe gustarile lor preferate

Europenii au cheltuit 167 mld. $ pe gustarile lor preferate

Romanii au cumparat anul trecut 31.500 tone de ciocolata, cu 4,5% mai mult decat in 2012, valoarea vanzarilor fiind estimata la 1,13 mld. lei. In Romania, consumul anual de ciocolata este de circa 1,75 kg per persoana. Spre comparatie, consumul de ciocolata este de 11,9 kg per capita in Elvetia, 9,9 kg in Irlanda, Marea Britanie – 9,5 kg, Austria – 8,8 kg, Belgia – 8,3 kg, Germania – 8,2 kg, Norvegia – 8 kg, Danemarca – 7,5 kg, Canada – 6,4 kg si Franta – 6,3 kg.

Ciocolata s-a vandut bine anul acesta: romanii au cheltuit peste 1 mld. lei

Ciocolata s-a vandut bine anul acesta: romanii au cheltuit peste 1...