Potrivit surselor citate, in urma acordului, Dalli va mai produce marcile de detergenti ale P&G pentru inca trei ani. P&G producea la Timisoara detergenti pentru rufe sub bradurile Ariel, Tide si Bonux, dar si detergent de vase Fairy, pe care le livra atat pe plan local, cat si la export, in tarile din regiune.

Procter & Gamble este prezent in Romania din 1992, iar in 1995 a achizitionat fabrica de detergenti si inalbitori Detergenti SA Timisoara, investitia initiala depasind 40 de milioane de dolari. In 2010, Procter&Gamble (P&G) a inaugurat la Urlati, in judetul Prahova, o fabrica de sampoane si produse de ingrijire a parului, in care au fost investiti peste 100 de milioane de dolari, aceasta fiind si prima investitie greenfield a grupului american in Romania. Fabrica are patru linii de fabricatie, trei de sampoane si una de balsam de par, iar 90% din productie este destinata exportului.

In acest sens, P&G concesionase 25 de hectare, pe care le-a cumparat ulterior pentru 3 milioane euro. La momentul deschiderii fabricii, compania arata ca terenul va asigura spatiul necesar pentru o viitoare extindere a capacitatii de productie, manifestandu-si interesul de a aduce si alte produse pentru a fi fabricate la Urlati. De altfel, surse din administratia locala au declarat ca producatorul are in plan sa construiasca la Urlati un depozit si inca o fabrica.

Citeste si:

In acest an, firma Fater S.p.A., detinuta in comun de P&G si Tenimenti Angelini S.p.A, a preluat controlul asupra "Afacerii ACE", producatorul si distribuitorul clorului marca ACE, de la fabrica Detergenti SA, detinuta de P&G. Firma "Afacerea ACE" se ocupa cu fabricarea, ambalarea, distribuirea, promovarea si vanzarea produselor pentru ingrijirea tesaturilor marca "ACE" si era detinuta de producatorul Detergenti SA Timisoara, societate din cadrul grupului american Procter&Gamble (P&G). P&G mai este prezent in Romania si printr-o divizie de marketing.

In august, gigantul american anunta ca intentioneaza sa vanda sau sa renunte la circa 100 de branduri, in urmatorii doi ani, pentru a reduce costurile si a se concentra pe cele mai importante linii de produse. Cele 70-80 de branduri care vor ramane in portofoliul P&G au reprezentat 90% din vanzari si peste 95% din profitul companiei din ultimii trei ani, declara directorul general al companiei, A.G. Lafley. De altfel, cel mai recent anunt este vanzarea Duracell catre Berkshire Hathaway in schimbul actiunilor detinute de fondul de investitii la P&G.

P&G taie din portofoliu: vrea sa renunte la jumatate din branduri

P&G taie din portofoliu: vrea sa renunte la jumatate din branduri

Potrivit datelor de pe site-ul companiei, Dalli Group produce detergenti de rufe, de vase si produse cosmetice sub marca privata in sapte fabrici situate in Germania, Olanda, Spania si Austria.

Sursa foto: Detergenti, Shutterstock.com