"Am primit o solicitare, poate cea mai importanta din perspectiva calitatii produsului cerut in Romania, pentru aproximativ 25000 de mp de vata cu grosimea de 24 de cm intr-un singur strat”, a declarat Sorin Pana, directorul comercial al URSA Romania.

Valoarea de catalog a acestei comenzi este de 180.000 de euro, iar o astfel de investitie in izolarea unei cladiri, desi mare, poate fi recuperata in mai putin de 5 ani. “Pare greu de crezut ca poti recupera banii asa de repede, insa trebuie tinut cont ca facturile vin mult mai mici atat vara, cand nu se mai foloseste aerul conditionat, cat si iarna, cand e evident pentru oricine urca intr-o mansarda ca aceasta este izolata bine. Confortul nu este numai termic, ci si fonic. Acesta din urma, desi neluat in seama de marea majoritate a oamenilor, devine o mare problema dupa cativa ani, mai ales daca pe casa se afla tigla din tabla”, mai spune Sorin Pana.

Cantitatea mare de vata comandata la URSA este necesara pentru reabilitarea unor spatii de cazare. “Investitorul, care nu este roman si vine dintr-o tara cu traditie in eficienta energetica, a cerut in prima faza realizarea unor calcule de eficienta energetica. Ulterior s-a decis ca noi avem produsul de care avea nevoie, anume vata URSA SF 34. Indicativul “34” reprezinta conductivitatea termica 0,034 W/mK, este cel mai bun produs din piata (nu numai din gama URSA)”, a adaugat Sorin Pana.

Citeste si:

Anul acesta se dovedeste insa capricios pentru business. “Dupa un octombrie in care piata a performat peste asteptari, si mult peste aceeasi perioada a lui 2013, am intrat intr-un noiembrie cu nu mai putin de patru insolvente importante in zona distribuitorilor", a mai spus managerul.

Din studiile URSA in Romania nu exista nicio casa pasiva locuita, daca excludem cele doua-trei case-test construite ici si colo. Exista intr-adevar case bine izolate, dar si acestea sunt in numar foarte mic. Estimarile arata ca sunt pana in 2000 de case ce se califica in randul caselor bine izolate in Romania. Rezultatele vanzarilor arata ca izolatiile premium nu sunt preferate in Romania, prin urmare vanzarile de astfel de produse sunt foarte mici. ”In acest moment vindem foarte bine in Moldova unde avem cele mai mari cifre din tara, dar produsele pe care le comercializam in aceasta zona sunt produse din categoria “value”. Din aceasta cauza trebuie sa continuam procesul de educare a beneficiarilor finali pentru ca acestia sa ceara arhitectului sa le puna la dispozitie informatii referitoare la eficienta energetica,” a precizat Sorin Pana.

URSA Romania este subsidiara companiei internationale cu acelasi nume, unul dintre cei mai mari producatori de materiale izolatoare din Europa, parte a grupului international URALITA. In Romania URSA este prezenta cu produsele sale de 20 de ani, comercializand doua branduri de vata minerala URSA Glasswool si vata minerala URSA Terra, fabricate in Slovenia. URSA Romania S.R.L. activeaza pe piata din anul 2003.