“2014 a fost un an mai bun, atat pentru business cat si pentru piata. In ceea ce priveste afacerile locale ne asteptam la o crestere a vanzarilor de circa 7% in anul fiscal (martie 2014 – februarie 2015), evolutie bazata in mare parte pe cresterea cu peste 10% a numarului de clienti din magazine”, a declarat Mugurel – Horia Rusu (foto mai jos), directorul general al Hornbach intr-un interviu acordat wall-street.ro .

Potrivit calculelor, afacerile retailerului german ar trebui ca in acest an sa ajunga la circa 105 milioane de euro, continuand trendul ascedent al evolutiei pe piata locala, dupa intrarea sa in Romania, in anul 2007.

Hornbach reincepe expansiunea la nivel local si deschide in 2015 magazinul din Sibiu

Hornbach a achizitionat de curand fostul magazin detinut de concurentii de la OBI din Sibiu, asta dupa ce nemtii au plecat in vara acestui an din Romania, dupa cinci ani consecutivi de pierderi. “Ne-am dorit o expansiune sanatoasa pe plan local. La Hornbach vorbim de un proces foarte amplu de formare a colectivului. Nu este vorba de precautie, asta deoarece daca nu risti in business nu ai rezultate. Eu cred ca succesul intr-un business sta in personal si in oamenii care te inconjoara. Fara acestia nu ai rezultate”, a spus Mugurel – Horia Rusu.

Retailerul german OBI si-a anuntat inca din primavara planurile de a parasi piata locala, spatiul din Sibiu fiind pe lista mai multor retaileri din piata de bricolaj. Potrivit unor informatii detinute de catre wall-street.ro , pe langa Hornbach pe lista retailerilor interesati de magazinul din Ardeal era si Praktiker, companie preluata in prima parte a acestui an de catre omul de afaceri Omer Susli. Se pare insa ca oferta nemtilor de la Hornbach a fost mai buna, astfel ca acestia vor deschide in cursul anului viitor cel de-al saselea magazin al retelei, in zona de nord a orasului.

Intr-un comunicat oficial dat publicitatii de catre retailerul german, Hornbach anunta in urma cu cateva saptamani achizitia terenului pe care s-a situat fostul magazin OBI, un spatiu de circa 10.000 de metri patrati, care pe parcursul anului viitor va fi adaptat dupa modelul lantului german de magazine, cu spatii extinse de vanzare si zone tematice dedicate cumparaturilor.

Citeste si:

„La Sibiu vorbim de un magazin de circa 9.000 de mp pe care il vom dezvolta dupa formatul magazinelor Hornbach, insa intr-un spatiu mai restrans, de circa 16.000 mp”, a mai spus seful operatiunilor Hornbach la nivel local.
Intrebat de alte locatii aflate in vizorul companiei, Horia Rusu apreciaza ca pe langa Sibiu, in atentia sa au mai intrat si orase precum Cluj Napoca, Craiova, dar si inca un magazin in Bucuresti, in zona de est a orasului. „Suntem interesati in primul rand de investitia din Sibiu. Pentru un magazin de profil avem investitii medii de circa 20 de milioane de euro, cu tot cu stocul de produse, si aproximativ 11 – 13 milioane - doar structura si terenul. Ne uitam la un nou magazin in Bucuresti si alte doua in tara, dar nu ne grabim”, a spus seful Hornbach.

Intrebat de posibilitatea deschiderii unul magazin in zona Moldovei, Horia Rusu a spus ca momentan nu este o zona de interes pentru compania pe care o conduce, din cauza infrastructurii limitate.

O piata mult mai educata si clienti mai atenti la ce pun in cos

In ceea ce priveste situatia din industria de profil, seful Hornbach a aratat ca si piata a avut de castigat in 2014, mai ales ca urmare a consolidarii activitatii celor mai importanti jucatori din piata. “Consolidarile din piata au ajutat sectorul bricolajului, insa este si meritul economiei si al faptului ca romanul este cumparator. Daca la inceputuri nu se punea accent pe calitate, astazi lucrurile s-au schimbat. Clientul roman se orienteaza mai multe pe proiecte mici in casa, iar surprinzator – orientarea acestora spre gradinarit, un segment tot mai important in vanzari”, a spus Rusu.

Seful Hornbach recunoaste ca cele mai mari probleme au fost determinate de aparitia crizei, care a schimbat in cea mai mare parte obiceiul de consum al clientilor, dar totusi a avut si avantaje, punctand aici faptul ca romanii au devenit mai atenti la ce pun in cos. “Intervalul 2009-2011 a fost unul foarte dur pentru piata pe care activam, in 2012 si 2013 am resimtit o revenire a consumului, iar din acest an vorbim deja de normalitate. Urmare a crizei am identificat faptul ca oamenii sunt mai atenti la ce cumpara, identificand mai usor produsele mai slabe calitativ”, a mai precizat Mugurel – Horia Rusu.

Intrebat despre cum vede dinamica pietei din acest an si mai ales daca aceasta directie va continua si pe parcursul anului viitor, seful Hornbach a precizat ca ceea ce a fost in 2013 si 2014 nu se va mai repeta si in 2015. “Anul viitor va fi unul greu, de lupta, asta este sigur. Deja lucrurile incep sa se aseze dupa ceea ce s-a intamplat in 2014. Nu ma astept sa mai asistam la miscari importante in acest sector”, a declarat seful companiei germane.

Hornbach este unul dintre cei mai importanti retaileri de bricolaj, pe o piata pe care mai activeaza si Dedeman, Ambient, Arabesque, Kingfisher, Leroy Merlin sau Praktiker.