"Pentru Romania, cel mai important proiect de infrstructura in domeniul gazelor naturale este conducta Dobrogea-Podisor, care va aduce gazele din Marea Neagra in sistemul romanesc de transport. Este un proiect de 230 milioane de euro pe care speram sa il finalizam cu sprijinul financiar al Comisiei Europene", a declarat Nicolescu pentru Mediafax, intrebat ce optiuni are Romania pentru diversificarea surselor de aprovizionare cu gaze in contextul in care Rusia a anuntat ca stopeaza constructia gazoductului de 40 miliarde de euro South Stream, relateaza Mediafax.

Companiile OMV Petrom si ExxonMobil au descoperit, in 2012, un zacamint de gaze evaluat la 42-84 miliarde metri cubi de gaze. Productia gazelor este estimata sa inceapa abia spre sfarsitul acestui deceniu. Presedintele rus, Vladimir Putin, a anuntat luni ca Rusia nu poate continua constructia proiectului South Stream, din cauza opozitiei, adaugand ca gazele care ar fi urmat sa ajunga prin aceasta conducta in Italia vor fi redirectionate spre alte piete.

Uniunea Europeana s-a opus constructiei South Stream, pe fondul ingrijorarilor ca proiectul ar contribui la consolidarea influentei Rusiei in Estul Europei. Romania nu a facut parte dintre statele implicate in realizarea South Stream, chiar daca Bucurestiu si Moscova au avut unele discutii pe aceasta tema in urma cu cativa ani.

Citeste si:

De asemenea, la sfarsitul saptamanii trecute Slovacia a lansat ideea constructiei unei noi rute de transport al gazelor naturale catre Sud-Estul Europei, ca alternativa la South Stream. Proiectul propus de Slovacia, denumit Eastring, ar avea o capacitate anuala de transport de pana la 20 miliarde de metri cubi, mai mare decat nevesarul anual al Romaniei, de circa 14 miliarde metri cubi.

Gazele care ar urma sa fie transportate prin Eastring ar proveni din vestul Europei, traversand Slovacia, Romania si Bulgaria. Eastring ar avea o lungime de 570 de kilometri, iar investitia s-ar ridica la 750 milioane de euro. Romania a sustinut, pana in 2012, constructia gazoductului Nabucco, vazut ca mijloc de diminuare a dependentei de importurile de gaze rusesti. Nabucco a fost insa abandonat insa in vara anului 2012, din cazua ca nu a reusit sa isi asigure furnizori de gaze.