Metrorex a primit oferte din partea Alstom (Franta), CAF (Spania), CSR (China), Pesa (Polonia) si Astra Vagoane (Romania) pentru acest contract. Conducerea Metrorex anunta la jumatatea lunii octombrie ca desemnarea castigatorului va avea loc in termen de maxim 45 de zile, respectiv la inceputul lunii decembrie.

"Tinand cont de complexitatea ofertelor, a fost necesara amanarea declararii castigatorului pana cel tarziu la 10 martie. In cazul in care comisia de evaluare va conclude intr-un termen mai scurt, rezultatul va fi comunicat de indata ofertantilor", a declarat agentiei Mediafax Catalin Homor, director de investitii si achizitii publice in cadrul Metrorex.

El a adaugat ca ofertantilor li s-au cerut o serie de clarificari. Administratorul metroului bucurestean vizeaza achizitia a minim 43 si maxim 51 de trenuri, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu pana la patru contracte subsecvente.

Citeste si:

Contractul, estimat la 1,556 miliarde lei fara TVA, va fi finantat dintr-un credit extern de la BEI, garantat de stat, si bani de la buget, potrivit anuntului de participare lansat la jumatatea acestui an de Metrorex. Trenurile sunt cumparate in urma unei licitatii deschise, unde pretul ofertei are o pondere de 60%, celelalte criterii fiind performantele tehnice (15%), termenele de livrare (12%), conditiile si costurile de mentenanta (3%, respectiv 5%) si termenele de garantie (5%).

Tronsonul Eroilor - Drumul Taberei din magistrala 5 de metrou va fi finalizat in al doilea semestru din 2016, iar intregul proiect va fi dat in folosinta in anul 2020, finantarea fiind asigurata din fonduri europene si de la stat. In prezent, in Bucuresti, circa 600.000 de persoane circula zilnic cu metroul, adica o treime din populatia Capitalei.