"Anul acesta vanzarile Napolact au fost cele mai mari din istoria brandului, cu 15% peste anul trecut si cu 10% peste anul de boom 2008. Napolact reprezinta peste 60% din vanzarile totale. Per total anul acesta este mai bun decat anul trecut, nu stim exact cu cat vom incheia pentru ca mai sunt patru-cinci saptamani, dar estimarea este o crestere de 10% in volum, iar in valoare cred ca este aceeasi cifra. Produsele cu cele mai bune performante in acest an au fost sana, kefir, lapte batut si lapte. Telemeaua a crescut foarte mult, cu doua cifre, iar vanzarile de iaurt au fost stabile", a declarat pentru Mediafax Jan Willem Kivits, directorul general FrieslandCampina.

El anticipeaza ca trendul de crestere va continua si anul viitor. "Ne asteptam ca trendul de crestere sa continue, pentru ca stim pe ce vrem sa ne focusam: brandul Napolact pe categoriile bauturi (sana, kefir, lapte batut), branza si iaurturi, dar un factor important va fi si evolutia economiei. Daca toate acestea sunt conform asteptarilor, 2015 va fi un an bun", a mai spus Kivits.

El este de parere ca din punct de vedere macroeconomic, 2015 ar trebui sa fie un an de revenire pentru Romania, deoarece aceasta a avut prea mult timp o crestere minima.

FrieslandCampina are in portofoliu branduri precum Napolact, Mili, Oke si Campina. Compania produce si marci private pentru retaileri, dar acestea reprezinta 5-7% din cifra de afaceri. Grupul olandez FrieslandCampina este prezent in Romania prin trei companii: Napolact, Friesland Campina Romania si Industrializarea Laptelui Mures. Compania isi deruleaza activitatea in doua fabrici, in localitatile Baciu (Cluj) si Targu-Mures (Mures), dupa ce saptamana aceasta va finaliza relocarea productiei de branzeturi de la Carei la Baciu.

Citeste si:

De-a lungul timpului, FrieslandCampina a inchis mai multe fabrici pe care le detinea in Romania, considerate ineficiente, respectiv Deta si Satu Mare in 2007, Huedin in 2008 si Taga in 2013. Acesta din urma, aflata in conservare din iunie 2013, si-a reluat activitatea saptamana trecuta, dar productia va fi realizata de Fabrica de Branzeturi Transilvania in urma unui acord cu proprietarul unitatii. Potrivit datelor de la Ministrul Finantelor Publice, cifra de afaceri neta a Napolact a fost anul trecut de 222,86 milioane lei (50,4 milioane euro), cu 0,7% mai mica decat in 2012 si cu 7,7% sub nivelul din 2008. De asemenea, afacerile FrieslandCampina au scazut in 2013 cu 11% comparativ cu anul anterior, dar au crescut cu 13,5% fata de 2008, la 361,3 milioane lei (81,7 milioane euro).

In ceea ce priveste Industrializarea Laptelui Mures, cifra de afaceri a acestei companii a scazut cu 5%, la 128 milioane lei (28,9 milioane euro) fata de 2012 si cu 8,8% comparativ cu 2008. Cumulate, afacerile grupului olandez in Romania s-au situat anul trecut la 712,3 milioane lei (161 milioane euro), cu 7% sub 2012, dar cu 1,7% peste 2008.

Printre cei mai importanti producatori de lactate din Romania se numara si Danone, Albalact, Covalact si Dorna Lactate.