Pentru ultimii sapte ani, Sir Ian Cheshire (55 ani) a detinut functia de CEO al celui mai puternic retailer DIY la nivel european, mandat pe care l-a preluat in ianuarie 2008, dupa ce anterior a detinut functia de sef al lantului de magazine B&Q din Marea Britanie, sef pe dezvoltare la nivel international sau director de strategie si dezvoltare in cadrul grupului.

Desi rezultatele grupului au fost sub asteptari pe finalul acestui an, in cei sapte ani petrecuti la conducerea grupului Kingfisher, Ian Cheshire a reusit sa dubleze profiturile operationale, de la 337 milioane de lire sterline la 744 milioane de lire sterline si sa creasca vanzarile de la 9 la 11 miliarde de lire sterline (cca. 14 mld. euro).

Intrarea Kingfisher in Romania, printre principalele realizari ale sefului companiei

Intrarea Kingfisher in Romania a fost una dintre cele mai mari realizari ale managerului britanic, un proces inceput in anul 2013 si concretizat abia in prima parte a acestui an, cand retailerul britanic a inaugurat primele doua unitati Brico Depot in Romania, un concept nou pentru piata locala de bricolaj.

Intrarea retailerului britanic pe piata din Romania a coincis si cu un demararea unui proces de asezare al pietei DIY care a generat un amplu proces de restructurare al business-urilor, tradus prin preluari, exituri si consolidari, in care actorii principali au fost englezii de la Kingfisher (preluarea Bricostore), Leroy Merlin (achizitia Baumax), Praktiker (o noua conducere) sau OBI (exit din Romania).

Citeste si:

Pe langa achizitia celor 15 magazine Bricostore din Romania, pe lista celor mai notabile realizari ale Kingfisher sub comanda lui Sir Ian Cheshire se numara vanzarea operatiunilor Castorama din Italia cu peste 600 de milioane de lire sterline (2008), achizitia a 30 de magazine Focus si transformarea lor in B&Q, precum si salvarea a nu mai putin de 600 de locuri de munca (2011), dar si extinderea pe pietele din Portugalia cu Brico Depot, cautarea unui nou partener strategic pe piata din China, dar si achizitioa operatiunilor francezilor de la Mr. Bricolage, in schimbul sumei de 275 milioane de euro.

Planurile Kingfisher in Romania: cum vor britanicii sa ajunga la 50 de magazine in Romania

Britanicii de la Kingfisher vor sa ajunga la un numar de 50 de magazine (depozite) la nivel local in urmatorii ani, in incercarea de a ajunge pe Dedeman si Praktiker din cursa pentru extinderea teritoriala. Chiar si asa, noul profil al magazinelor Brico Depot este axat mai mult pe cantitate mare si pe un numar de angajati redus. Potrivit reprezentantilor Brico Depot, in fiecare magazin nou deschis vor lucra aproximativ 70 de angajati, aproximativ jumatate din personalul care lucra in magazinele Bricostore inainte de preluarea de catre Kingfisher.

“Piata ne arata ca putem ajunge la 50 de depozite in Romania, in urmatorii ani. Nu avem restrictii: putem prelua alte firme, face achizitii, practic orice este posibil, insa nu stim care va fi ritmul si nici durata pe care se va putea intinde acest proces. Ne dorim sa ne miscam mai repede si vrem de devenim lideri de piata”, spunea Patrick Papot la deschiderea primului magazin Brico Depot in Romania.

Kingfisher incheie anul 2014 cu opt magazine rebranduite in Brico Depot dintr-un total de 15 spatii comerciale achizitionate, urmand ca pe parcusul anului viitor sa modernizeze si restul de sase magazine din intreaga tara. “Transformarea magazinelor in depozite Brico Depot a fost o adevarata provocare, iar sa reusesti sa transformi sase magazine in mai putin de doua luni este o adevarata performanta. Nu vorbim doar de o schimbare de nume, ci de o schimbare de strategie si abordare complet diferita pe piata. Inca de la deschiderea primelor doua spatii Brico Depot am facut adjustari”, a declarat seful Brico Depot Romania.

Principalii concurenti ai Kingfisher / Brico Depot sunt Dedeman, Praktiker, Ambient, Leroy Merlin sau Hornbach.