Sefii de restaurante cred ca obligativitatea ca meniurile din restaurante sa includa informatii privind valoarea energetica si continutul de grasimi, acizi grasi saturati, glucide, proteine, zaharuri si sare este "o mare prostie, ilogica si fara rost", care va face meniurile sa arate ca niste carti.

"Meniul trebuie sa fie cat mai simplu si mai elegant. Nu putem sa-i dam clientului sa citeasca o carte, cu tot felul de informatii despre continutul mancarii. Daca le dam atatea informatii, se duce dracu' negustoria. Ajungem sa nu mai vindem nimic, doar salate si morcovi, pentru ca astea nu au calorii", a declarat Nicu Pupaza, presedintele asociatiei Maitre d'Hotel Romania, care reuneste sefii de sala de restaurant din turismul romanesc.

El spune ca deja meniurile contin multe informatii privind compozitia mancarurilor, iar, daca s-ar adauga caloriile si continutul de glucide si lipide, s-ar umple o jumatate de pagina la fiecare fel. "Bucatarul meu nu a facut facultatea de chimie ca sa stie toate astea. Ce facem, angajam nutritionisti in restaurante?", a mai spus Nicu Pupaza.

Nici Catalin Mahu (foto), proprietarul lantului de restaurante La Mama, nu este foarte incantat de idee. "Faptul ca deja punem pe ultima pagina a meniurilor alergenii inteleg, dar sa adaugam si celelalte lucruri mi se pare ilogic si fara rost. Meniurile nu sunt o teza de doctorat de biochimie. O sa cauti felurile de mancare in meniu si n-o sa le gasesti de atatea informatii", a mai spus Catalin Mahu.

Unii proprietari de restaurante, insa, spun ca deja au inclus in meniu valoarea nutritiva a mancarurilor, insa acest lucru nu afecteaza consumul. "Noi avem deja implementata una dintre aceste masuri la hotelul Rozmarin din Predeal, unde clientul din restaurant poate vedea in meniu cate calorii are preparatul pe care il consuma", a spus Marius Usturoiu, administratorul hotelului. El a precizat ca ideea a fost pusa in practica din luna septembrie a acestui an.

Clientii din restaurant nu au renuntat la sorici

"Cu toate acestea, clientii din restaurant nu au renuntat la sorici, carnati sau slanina afumata, chiar daca au multe calorii", a adaugat Marius Usturoiu. Ingredientele alergene din produsele alimentare trebuie trecute obligatoriu pe etichete, in cazul produselor din magazine, si in meniuri, la restaurante, din 13 decembrie, iar din 2016 consumatorii trebuie informati, in acelasi mod, si despre valoarea nutritiva a alimentelor.

Noile reglementari sunt prevazute in Regulamentul UE 1169/2011, prin care se urmareste o mai buna informare a consumatorilor, pentru protejarea sanatatii si intereselor acestora. Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Marius Dunca, a declarat ca cei care nu respecta noile prevederi pot primi amenzile sunt intre 1.000 si 10.000 de lei pentru etichetare incorecta si intre 5.000 si 50.000 de lei pentru practici comerciale incorecte, daca se constata ca informatiile respective au fost ascunse in mod intentionat. In cea de-a doua ipoteza, va fi aplicata si masura opririi temporare de la comercializare a produselor, pana se face o etichetare corespunzatoare.

O alta prevedere a regulamentului, care va trebui respectata din 13 decembrie 2016, este aceea ca eticheta produselor alimentare, precum si meniurile trebuie sa includa informatii privind valoarea energetica si continutul de grasimi, acizi grasi saturati, glucide, proteine, zaharuri si sare. In cazul in care operatorii economici furnizeaza deja, in mod voluntar, informatii nutritionale, acestea trebuie sa respecte prevederile regulamentului, potrivit ANPC.

Marius Dunca a mai spus ca si dupa data de 13 decembrie vor mai fi consiliati operatorii economici in ce priveste aplicarea noilor reglementari.

Presedintele ANPC a precizat ca operatorii economici care nu respecta noile reglementari nu vor fi direct amendati, dar produsele care pun in pericol sanatatea consumatorilor vor fi retrase si distruse, ca si in prezent.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri