“Una dintre tintele de vanzari pe zona B2B ale Duraziv din acest an a fost segmentul rezidential, care, atat anul trecut, cat si anul acesta, a contribuit consistent, cantitativ si calitativ, la cresterea vanzarilor. Preconizam ca acest segment va fi si in viitorul apropiat unul dintremotoarele sectorului de constructii. Avand in vedere ca volumul tranzactiilor imobiliare a inceput sa creasca, piata ar putea inregistra un curs pozitiv, insa e greu de estimat la cat se va cifra, tocmai pentru ca este un domeniu care depinde de foarte multi factori pe care nu ii putem controla”, a declarat Daniel Guzu, directorul general al Duraziv.

Conform reprezentantului companiei lucrurile ar trebui sa se miste intr-o directie buna si sunt semnale in acest sens. “Vorbim despre factori care nu pot fi controlati: criza economica, mediul politic si factorii meteorologici. Toti acesti factori au exercitat o influenta importanta asupra pietei de constructii. La acestia s-au adaugat si actiunile jucatorilor din piata, care au vizat in primul rand segmentul de prim pret, in detrimentul calitatii, dar noi ne asteptam la o revigorare a pietei in urmatoarea perioada. Practic, insa, este destul de greu de previzionat ce se va intampla anul viitor. Suntem optimisti pentru ca stim ca am facut pasii necesari pentru a asigura o crestere constanta a businessului”, a mai spus seful Duraziv.

Divizia de vopsele, 20% din totalul business-ului Duraziv

Divizia de vopsele a Duraziv va reprezenta pana la finalul anului circa 20% din totalul business-ului companiei la nivel local. “Am avut cresteri pe toate diviziile de materiale si am reusit pe canalul rezidential sa vindem sisteme complete de finisaje, in special pe gama de mortare, gleturi si vopsele. Fiind vorba despre multe proiecte ale unor investitori privati, o parte dintre ele de dimensiuni medii sau chiar mici, de cele mai multe ori a primat calitatea, pretul fiind un criteriu secundar. Retailul, inclusiv canalul DIY, a fost insa focusat pe pret. Am pariat pe culoare si ne bucuram ca am facut-o pentru ca divizia de vopsele si tencuieli a ajuns la o pondere de peste 20% din cifra de afaceri. Intr-o piata in stagnare si anul trecut si anul acesta, am asistat la cateva solutii la care fiecare dintre producatorii de materiale de constructii a apelat pentru a-si echilibra veniturile: reducerea preturilor, numeroase promotii pe perioade mari de timp sau termene de plata foarte mari”, a spus Daniel Guzu.

Citeste si:

Obiectivul Duraziv pentru 2015 va fi sa reuseasca sa duca fiecare divizie (vopsele si tencuieli decorative, adezivi si profile mecanice) la o cota egala. “Ramanem conectati la realitatea industriei si incercam sa crestem constant si sa investim in segmentele care ne aduc satisfactii, asa cum este zona de vopsele si de culoare. Vom incerca sa fim flexibili si sa inovam pe toate liniile de productie Duraziv”, a mai spus seful companiei.

Duraziv este unul dintre cei mai importanti producatori de materiale de constructii din Romania, companie care a inregistrat anul trecut afaceri de 16,6 milioane de euro, in usoara scadere fata de nivelul inregistrat in anul 2012, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finante.

Principalii concurenti ai Duraziv la nivel local sunt AdePlast, Henkel (Ceresit) si Baumit.