“Romanii prefera gatitul de la zero si aceasta traditie este in continuare prezenta in casele romanilor, cu mentiunea ca incearca sa simplifice procesul de gatit, gatesc aceleasi mancaruri pe care le gateau generatia anterioara, dar cu un twist (adica le modifica, le simplifica), pentru a le adapta la cerintele actuale, la lipsa de timp. Gustul mancarii este in continuare foarte important, dar romanii sunt preocupati si de aspect si plating, in special ca urmare a aparitiei showurilor TV de gatit. Ca si tendinta in ultimul an au crescut foarte mult cautarile pentru retetele de mancare de pe Internet, ceea ce indica ca online-ul este o sursa de inspiratie foarte importanta la intrebarile romanilor in ceea ce priveste gatitul”, a declarat pentru wall-street.ro Irina Urechean.

Unilever detine in portofoliu brandul de condimente Delikat, preluat odata cu achizitia BestFood in 2002. Conform ultimelor date Nielsen, marca de condimente are o cota de piata de peste 43%. “Delikat este un brand important pentru compania noastra, si de multe ori este folosit ca denumire generic a categoriei de condimente universale”, mai spune Urechean.

Compania produce anual, in fabrica din Ploiesti, aproape 6.000 de tone de Delikat. O parte din productie ajunge in Ungaria si Republica Moldova. In fabrica din judetul Prahova mai sunt realizate produsele Dero, Rama, Delma si Knorr.

Citeste si:

Potrivit informatiilor Unilever, o gospodarie din Romania aloca aproximativ 37 de lei pe condimente universale intr-un an. “Consumul de condimente universale in Romania este considerabil mai mare decat in alte tari din Europa, unde se consuma mai multe condimente specializate. O gospodarie din Romania in medie consuma 1.6 kg (conform GfK 2013) condimente universale intr-un an”, adauga Irina Urechean.

Unilever este unul dintre cei mai mari producatori la nivel global de produse alimentare, produse de ingrijire a locuintei si produse de ingrijire personala, cu vanzari in peste 190 de tari. Compania are 173.000 de angajati si a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 51,3 mld. euro. Din portofoliul de branduri fac parte Knorr, Omo, Dove, Sunsilk, Hellmann’s, Lipton, Rexona / Sure, Wall’s, Lux, Rama, Ponds si Axe / Lynx. De la Bucuresti compania gestioneaza operatiunile din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Kosovo si Moldova. Anul trecut afacerile din Romania au avansat cu 5%, de la 177 mil. euro in 2012.