In prezent, peste 70% din romani aleg sa comande pizza sau alte feluri de mancare la domiciliu. Numarul celor care plaseaza comenzile direct de pe telefonul mobil este intr-o continua ascensiune, iar statisticile arata ca, in medie, comenzile vin intr-o proportie de 25% de pe Android si 75% de pe iOS.

Clientii restaurantelor cu livrare la domiciliu nu mai comanda mancare telefonic direct de la restaurant. Acestia prefera fie sa comande fie online fie prin intermediul aplicatiilor concepute special pentru smartphone, Android sau iOS. Debutul acestui fenomen de amploare de pe piata de mancare cu livrare la domiciliu a avut loc in 2012 cand Pizzicato.ro a lansat prima aplicatie de home delivery. Aplicatia creata in parteneriat cu Ascend NetSolutions vizeaza utilizatorii telefoanelor inteligente care doresc o solutie intuitiva, inovatoare si practica pentru a comanda mancare din mers. Unicitatea acestui instrument de plasare a comenzilor consta in faptul ca poti comanda de oriunde ai fi, chiar si in timp ce esti in trafic, in oras sau intr-o scurta pauza. Iti ofera libertate de miscare deplina.

Aplicatiile de mancare au inceput sa ia cu asalt piata abia in 2013 cand toate firmele de renume de livrare mancare au realizat ca aceste aplicatii sunt o necesitate pentru a tine pasul cu inovatiile din domeniu, dar si pentru a-si mentine clientela. Din acel moment a fost evident faptul ca apetitul romanilor pentru astfel de aplicatii se afla intr-o continua crestere, dorindu-si ca mancarea sa vina la ei in urma catorva apasari pe ecranul smartphone-ului.

In privinta segmentarii pietei bucurestene a livrarilor la domiciliu pe sectoare: 1, 2, 3, 4, 5 si 6, cu scopul de a le analiza prin prisma numarului de centre de livrare, a numarului de comenzi si a sumelor incasate, se remarca faptul ca pizza este produsul cel mai cautat, atat de cei care comanda online, cat si de cei care comanda de pe telefonul inteligent. Sunt cel putin 10.000 de consumatori de pizza care comanda zilnic la domiciliu in Bucuresti, iar majoritatea prefera sa comanda la orele pranzului. Dintre acestia, cei care aleg sa plaseze comanda prin intermediul spartphone-ului sunt cei care au 24-45 de ani, si care duc un stil de viata activ, pretrecandu-si majoritatea zilei la birou. Pentru ei, eficientizarea timpului de care dispun este esentiala, iar aplicatiile pentru plasarea comenzilor la domiciliu reprezinta o solutie optima care le ofera posibilitatea de a comanda mancarea preferata de oriunde s-ar afla.

Este mai mult decat evident, clientii pizzeriilor bucurestene au prins gustul comenzilor prin aplicatiile mobile, preferand mobilitatea sporita, usurinta de folosire si eficienta acestora in detrimentul comenzilor online sau telefonice. La momentul actual, aceasta inovatie tehnologica dicteaza tendintele de pe piata de pizza home delivery, impunandu-le tuturor jucatorilor importanti sa se adapteze la cerintele clientelei sale.