Traseul unei jucarii pana la raft parcurge mai multe etape pe parcursul mai multor luni. Pregatirile incep din timp: un departament de design analizeaza tendintele din piata pentru a descoperi care sunt cele mai cerute jucarii in anul respectiv, dupa care schita produselor este trimisa unui partener care va construi jucaria prezenta in depozit cel tarziu in luna septembrie. “Exista categorii de jucarii care au o anumita pondere in totalul pietei si asa iti poti da seama ce se cauta. In piata asta este ca in moda – daca un produs a avut succes in urma cu sase ani, il putem reintroduce anul acesta si sa fie din nou foarte popular”, imi povesteste Cristian Constantinescu, cel care conduce business-ul Noriel, cel mai mare retailer de jucarii pe plan local.

In cazul Noriel, exista 3 designeri care lucreaza full-time pentru a studia tendintele din industria de jucarii, care, ulterior, trimit schitele produselor-brand propriu unui partner din China care va realiza jucariile. Costurile pentru dezvoltarea unei matrite variaza intre 30.000 si 100.000 de dolari. Noriel vinde in magazinele sale jucarii – brand propriu in proportie de 40%. In topul celor mai vandute produse se numara o masina cu senzori de miscare, coordonata prin intermediul unei manusi, pentru care parintii platesc in jur de 100 de lei.

“Pentru fetite produsul cu cele mai mari vanzari este un pinguin pe care il poti ingriji, ii poti lua temperature. In acest an, cel mai scump produs este catelul Pipi Rex, o noutate, cu pretul de 199 de lei”, mai spune Constantinescu.

De Craciun valoarea bonului mediu creste cu 50%, in conditiile in care clientii “isi doresc o jucarie mai frumoasa, mai speciala”. Numarul clientilor deserviti zilnic este undeva la 10.000 de persoane, cele mai bune locatii fiind centrele comerciale din Bucuresti – AFI Cotroceni, Baneasa Shopping Center, Sun Plaza sau Mall Vitan, dar si locatiile din Timisoara sau Brasov.

“Avem in magazine in jur de 2.500 de produse. De Craciun creste ponderea produselor de brand, promovate prin marketing, se schimba structura vanzarii nu neaparat numarul de produse. Noiembrie-decembrie reprezinta aproximativ 40% din vanzarile anuale ale Noriel”, mai spune CEO-ul companiei.

Investitii de minim 500.000 de euro in online pentru 2015

Prezent pe piata locala de jucarii din anul 1993, brandul de jucarii Noriel a deschis primul magazin specializat in 2009, iar in prezent reteaua numara 44 de locatii. Pentru anul viitor compania a bugetat investitii de “minim jumatate de milion de euro” si isi propune o triplare a business-ului din comertul online. “Vom investi mult in marketing si in dezvoltarea echipei pe online. Vrem sa oferim posibilitatea clientilor sa cumpare de oriunde. Pretul este acelasi si in online si in offline. Este un canal necesar intrucat parintii sunt mai ocupati, comanda direct in online si nu mai trec prin magazine”, explica managerul Noriel.

Citeste si:

Totodata, retailerul va deschide trei noi magazine, cu suprafete cuprinse intre 750 si 1.000 mp, investitia intr-o astfel de locatie ajungand pana la 500.000 de euro.

In plus, o alta directie de dezvoltare o constituie extinderea brandului si in afara Romaniei, pe “lista scurta” regasindu-se Ungaria, Bulgaria si Republica Moldova.

Pentru acest an compania estimeaza afaceri de 25 mil. euro, in crestere fata de 2013 cand retailerul a incheiat cu afaceri de 18 mil. euro.

CEO Noriel: Vrem sa ducem brandul de jucarii in afara tarii

CEO Noriel: Vrem sa ducem brandul de jucarii in afara tarii

Piata jucariilor din Romania va creste in 2014 cu aproximativ 20%, in contextul in care companiile care activeaza in aceasta industrie isi promoveaza tot mai agresiv produsele si anunta promotii tot mai dese. Astfel, piata de jucarii din Romania ar putea urca anul acesta la valoarea de aproximativ 120 de milioane de euro.

Top 5 jucarii ale lui 2014: de la catei high-tech la nisip modelabil

Top 5 jucarii ale lui 2014: de la catei high-tech la nisip modelabil