De doi ani de zile Anca Feodor a schimbat mediul corporatist pentru o afacere care “miroase” din ce in ce mai frumos odata cu apropierea Craciunului. 1.800 de briose cu reni sau fulgi de zapada sau 40 de kilograme de turta dulce se numara printre recordurile bifate de Cookie Jar, micul atelier de dulciuri din centrul Bucurestiului.

In micul atelier de pe strada Ion Brezoianu din Capitala forfota aferenta Craciunului isi face simtita prezenta cu primele comenzi la inceputul lunii decembrie, urmand ca “varful” sa fie atins in perioada dintre Sfantul Nicolae si sarbatoarea de Craciun. Pana in Ajunul Craciunului vor iesi din cuptoare turta dulce, biscuiti cu aroma de iarna, briose decorate in culorile specifice acestei sarbatori (alb, rosu, verde), dar si, de ce nu, un tort sub forma de escavator sau unul decorat cu personajele din Clubul lui Mickey Mouse, celebra productie Disney.

Daca in urma cu doi ani, Anca Feodor, cea a carui nume este sinonim cu Cookie Jar, muncea alaturi de angajatii sai pentru cele 1.800 de briose comandate de New Age Media, anul acesta cea mai mare comanda a fost reprezentata de cele 40 de kilograme de turta dulce decorate manual.

“Nu incepem lucrul chiar la 6 dimineata, deschidem putin mai tarziu, insa sunt zile cand terminam dupa ora 12 noaptea. Cel mai tarziu am stat pana la 3 dimineata”, povesteste Anca Feodor.

Principalii clienti sunt in perioada aceasta companiile si agentiile de relatii publice, care comanda produse home made pentru a le darui cadou colaboratorilor. “Se observa o tendinta spre prajiturile facute in casa. In unele industrii bugetele au disparut cu totul, in unele doar s-au redus. Insa cu siguranta sumele alocate acestor atentii dulci nu au crescut in acest an”, mai spune fondatoarea Cookie Jar.

In atelier, alaturi de Anca mai lucreaza patru angajati, dintre care unul este chiar mama sa. “Gatesc alaturi de mama de cand ma stiu. Este omul care m-a inspirat, m-a incurajat, se intampla o magie cand lucrez alaturi de ea”, puncteaza Anca Feodor.
Aceasta isi aduce aminte de perioada Sarbatorilor din copilaria sa, petrecuta in Ardeal, cand de Craciun sau Paste era o adevarata competitie a prajiturilor. “Era o competitie cine vine cu o reteta noua. Nu exista sarbatoare fara sapte feluri de prajituri”, adauga antreprenoarea.

Anca Feodor a intrat in aceasta industrie cu un blog culinar, de nisa, intrucat facea doar dulciuri, si, in paralel, a experimentat pe partea de torturi personalizate. Odata cu numarul mare de comenzi a inceput sa lucreze in fiecare noapte si in fiecare week-end si astfel si-a dat seama ca trebuie sa ia o decizie – fie transforma activitatea intr-un job, fie ramanea la nivelul de pasiune, insa reducea ritmul si volumul.

A ales prima varianta, care a presupus o investitie initiala de circa 20.000 de euro, bani proveniti din economii proprii si din reinvestirea veniturilor. In prezent, Cookie Jar numara intre 40 si 70 de clienti, insa fondatoarea afacerii sustine ca numarul acestora variaza intrucat pe perioada verii, in special, evenimentele pentru care lucreaza sunt mult mai mari, iar numarul clientilor poate fi mai mic. Mai exact, perioada mai-septembrie este una de varf, cu mici repausuri in cele doua posturi religioase din acest interval.

Cele mai populare produse sunt torturile pentru diferite ocazii, urmate de prajiturelele pentru candy-bars – cupcakes, muffins, cake pops, bezele. In general, comanda minima este in jur de 250 de lei, reprezentand valoarea minima pentru un tort. Tinta pentru anul acesta o reprezinta dublarea cifrei de afaceri, pana la 40.000 de euro, in conditiile in care firma a fost infiintata in octombrie 2012, iar activitatea in atelierul actual a inceput in ianuarie 2013.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri