“Anul 2014 a fost unul bun pentru piata constructiilor, in care s-a resimtit o crestere a investitiilor cat si a tranzactiilor. Putem spune ca 2014 a fost un an mai bun decat 2013, fiind primul an cand s-a simtit un reviriment. Suntem pe val, motiv pentru care estimam o crestere de 10% a pietei, la o valoare de 8 – 10 milioane de euro. (…) In 2012 a fost o frana in piata, marcata mai ales din cauza alegerilor, dar si a insolventelor care au lovit puternic piata, creand un mediu de neincredere. Din 2011 vorbim de o normalitate in piata, asta dupa ce in intervalul 2008-2011 pretul a fost singurul criteriu diferentiator. O data cu revenirea din socul crizei, 2011-2012 a adus o revenire a trendului premium in consum ”, a declarat Vlad Stanislav (foto), directorul general Geze Romania.

Birourile si retailul sustin piata usilor actionate automat

Trendul pe zona de birouri se va pastra si in 2015, sustine seful Geze, un segment care a crescut puternic in ultimii ani, mai ales datorita investitiilor straine in spatii de birouri, mai ales in zona Capitalei. “Ne asteptam ca pe zona de birouri sa existe in continuare crestere, insa pe segmentul de retail ne mizam pe o usoara crestere datorata inaugurarii de noi magazine Principala problema in piata a fost cea a insolventelor, dar care a scazut in utlimul an. Scaderea numarului de insolvente a fost un lucru bun, astfel ca piata s-a mai cernut, dar chiar si asa inca ne confruntam cu o nerespectare a termenelor de plata, care in cazul nostru variaza intre 180 si 240 de zile, lucru care ne creaza costuri aditionale.

Pe zona de retail Geze lucreaza cu clienti precum Kaufland, Lidl, Rewe, iar in zona retailerilor de bricolaj cu Hornbach, Dedeman sau Baumax.

Miza pe un business in crestere cu 10% in 2014

Pentru 2014 Geze mizeaza pe o crestere de cel putin 10% a rulajului fata de 2013, evolutie venita mai ales datorita expansiunii sectorului office, dar si retail. “Ne-am propus ca in 2014 sa crestem business-ul cu cel putin 10%, de la 2,1 milioane de euro anul trecut, la peste 2,3 milioane de euro, iar acest lucru va fi posibil datorita cresterii numarului de proiecte de birouri, dar si in zona de retail”, a declarat Vlad Stanislav.

Potrivit datelor Geze Romania, 35% din vanzarile companiei la nivel local sunt generate de catre proiectele de birouri, o pondere egala merge catre benzinarii sau proiecte industriale, cat si distributie, in timp ce diferenta de 30% este reprezenta de retail. Intrebat de planurile pentru anul care urmeaza, Vlad Stanislav spune ca si-a bugetat pentru 2015 o crestere a business-ului de pana in 10%.

Printre cele mai importante proiecte in care producatorul german de sisteme pentru usi automate a fost implicat in acest an se numara Green Gate, The Office, dar si inlocuirea sistemelor de actionare a usilor din sediul Floreasca Tower. In ceea ce priveste zona de retail – Geze a fost implicata in mai multe proiecte printre care Vulcan Value Center, Auchan Drumul Taberei, precum si proiectul Coresi, dezvoltat de Immochan, la Brasov.