”Nu se intrezaresc semnale care sa permita emiterea unei prognoze optimiste pentru anului urmator. Consideram ca anul 2015 va fi la acelasi nivel cu 2014. (...) Pe segmentul industrial, contractia din T4 2014 va continua in primele doua trimestre depinzand de cat de repede se va aseza noul executiv, urmand o crestere in cealalta jumatate a anului 2015. Per total vorbim de o mentinere fata de anul 2014”, a declarat Andrei Sulyok, director general Lindab Romania.

Pentru Lindab, principala provocare a anului in curs va fi cresterea profitabilitatii. ”Estimam o crestere usoara pe segmentul rezidential (constructii noi), lucru alimentat de volumul de activitate in crestere al arhitectilor si proiectantilor. Sunt, de asemenea, semnale pentru crestere pe segmentul cladirilor de birouri.
Conform datelor INS, piata invelitorilor metalice a ramas in 2014 la aproximativ acelasi nivel fata de anul precedent. Numarul autorizatiilor de constructie pentru cladiri rezidentiale a scazut cu 0.2% in perioada ianuarie-septembrie 2014, comparativ cu anul precedent. “Un factor important care a sustinut insa vanzarile de invelitori metalice l-a reprezentat renovarile, care sunt in crestere”, a declarat

Pe zona de constructii industriale, conform INS a fost inregistrata o contractie pe piata de profil. De asemenea a fost inregistrata o scadere a numarului de autorizatii de constructie in sectorul cosntructii industriale. Mai mult, mediul politic instabil din a doua parte a anului a avut repercursiuni negative asupra produselor si solutiilor de ventilatie pe care Lindab le ofera. “In T4 am avut nu mai putin de 4 proiecte importante amanate din considerente de instabilitate bugetara”, a mai aratat reprezentantul Lindab.

Afaceri de circa 20 mil. euro la nivel local

Desi nu au dorit sa comenteze pe marginea performantelor exercitiului financiar de anul trecut, afacerile Lindab Romania, s-au ridicat la circa 17 milioane de euro in 2013 prin vanzari directe, in timp ce vanzarile reprezentate de importuri si ale celorlalte firme din grup au reprezentat alte 3 milioane de euro.
Totodata exporturile in business-ul companiei suedeze la nivel local s-au ridicat la circa 5% din totalul productiei, principalele piete din regiune fiind Bulgaria si Republica Moldova.

Citeste si:

Potrivit datelor Neomar, citate de catre reprezentantii Lindab, piata de acoperisuri din Romania a inregistrat un usor regres in cursul anului trecut “de cateva procente”, la aproximativ 118 milioane de euro, tigla metalica inregistrand o pondere in vanzari de 62%, restul fiind acoperita de vanzarile de tigla ceramica, jgheaburi, burlane si alte solutii de acoperisuri.Pentru anii urmatori compania tinteste consolidarea fotei de vanzari, mai ales pe vanzarea consultativa, lansarea de noi produse si intensificarea exporturilor.

Lindab a aniversat anul trecut 20 de ani de prezenta in Romania, timp in care a realizat investitii de peste 95 de milioane de lei in tehnologie, instruire si pregatire, in reteaua de partneri, promovare si proiecte de implicare sociala. Compania detine in Romania o fabrica in comuna Stefanestii de Jos, judetul Ilfov si numara in prezent circa 90 de angajati.

Principalii concurenti ai Lindab pe piata producatorilor de tigla metalica la nivel local sunt Bilka, Ruukki sau Megaprofil, pe o piata unde mai activeaza si Coilprofil, Depaco sau Final Distribution.