“Traiectoria pietei de-a lungul anului trecut a fost una descendenta, cu un regres de aproximativ 5%. Ne-am confruntat in continuare cu lipsa investitiilor, fie ca vorbim despre proiecte noi sau despre reabilitari.Un fapt imbucurator a fost cresterea exporturilor de tamplarie. Daca in mod normal trendul era unul crescator, in 2014 putem spune ca am asistat la o tendinta tot mai accentuata a producatorilor de tamplarie romani de patrundere pe pietele internationale. Practic, in 2014, cresterea exporturilor de tamplarie a contrabalansat scaderea abrupta a cererilor locale. Mai mult, producatorii romani parteneri activi pe pietele de export au reusit si in acest an sa-si diversifice canalele de vanzare, accesand tot mai multe tari UE si non UE”, a declarat Alexandru Oancea, director de marketing al VEKA Romania.

Potrivit acestuia, pentru activitatea VEKA in Romania, 2014 nu a adus schimbari majore fata de anul precedent, volumul vanzarilor de profiluri ramanand constant, conform estimarilor actuale. “Stoparea investitiilor statului impreuna cu neincrederea populatiei fata de un parcurs economic stabil au generat in piata locala un regres consistent al cererilor de ferestre si usi termoizolante. Mai mult, inca mai exista in piata acel segment de consumatori ghidati exclusiv de pretul scazut si, prin urmare, si in 2014 am continuat campania de informare a consumatorilor cu privire la beneficiile pe care le aduce achizitia unei ferestre de calitate superioara. Aceasta se inscrie in strategia pe termen lung a VEKA Romania de educare a utilizatorilor finali cu privire la importanta unei informari corecte inaintea deciziei de cumparare. Lipsa de informare este una dintre principalele piedici pe care am resimtit-o in ultimii ani si asupra careia ne-am concentrat eforturile si in 2014”, a aratat reprezentantul VEKA.

Ce schimbari va aduce 2015 in piata de tamplarie termoizolanta

Reprezentantii VEKA se asteapta ca anul 2015 sa insemne o revenire a pietei la valoarea finalului de an 2013 si, de ce nu, sa creasca volumul vanzarilor atat la nivel local, cat si international. „Este inca prea devreme pentru a face estimari sau a trasa ipoteze privitoare la evolutia pietei, dar suntem optimisti si credem intr-o schimbare pozitiva a lucrurilor ce va avea loc, insa, pe termen mediu si lung. (…) Cresterea sectorului constructiilor nu poate exista fara o predictibilitate economica care sa incurajeze investitiile si, de aici, cea mai mare provocare pentru 2015 va fi definirea unui parcurs economic concret, durabil si, mai ales, propice investitiilor.Principala provocare a anului 2015 va fi cresterea increderii in evolutia economica a tarii ce va atrage dupa sine repornirea investitiilor. Desigur, nu ne asteptam la schimbari majore pe termen scurt, insa perioada urmatoare ar putea insemna debutul acestui proces de durata. Pe plan national, ar insemna o revenire a pietei, care, ajutata de componenta exporturilor, va aduce si cresteri semnificative ale vanzarilor”, a mai spus Oancea.

Grupul german VEKA a achizitionat in cursul anului trecut concurentul Gealan, companie care detine in Romania o fabrica de tamplarie PVC langa Bucuresti. Conform estimarilor Gealan Romania, unul dintre cei mai mari producatori de tamplarie PVC din Romania, piata locala ar fi suferit o contractie de 15%, scazand la circa 250 de milioane de euro, cea mai mare pierdere in criza, fata de nivelul de 600 de milioane de euro, cat reprezenta in anul 2008.

Citeste si:

Potrivit informatiilor oferite de catre furnizorul de solutii PVC, afacerile companiei s-au situat anul trecut la un nivel de circa 15-16 milioane de euro.

Principalul concurent ramas in piata pentru VEKA, dupa achizitia Gealan, ramane Rehau, companie cu afaceri de peste 40 mil. euro si cu o prezenta importanta pe pietele externe.