Reteaua de farmacii Dona, care numara in prezent 275 de unitati, a incheiat anul 2014 cu o cifra de afaceri cu 30% mai mare si a revenit pe profit, de 6 milioane euro, iar pentru 2015 are in plan dezvoltarea retelei pana la 320-350 de unitati si continuarea rebrandingului.

"Am facut eforturi astfel incat, per ansamblu, anul 2014 sa fie unul bun pentru Dona. In 2014 am obtinut o cifra de afaceri de aproximativ 800 milioane lei, cu aproximativ 30% mai mare fata de 2013. De asemenea, anul trecut am reusit sa generam un profit net de 6 milioane euro, cu atat mai valoros in contextul general nefericit al pietei si in conditiile in care am angajat investitii considerabile", a declarat pentru Mediafax directorul general al Dona, Ovidiu Wencz.

In 2013, compania S.I.E.P.C.O.F.A.R, care administreaza reteaua, a raportat o cifra de afaceri de 615,3 milioane lei (139 milioane euro), in scadere cu 14,6% fata de 2012, si a inregistrat o pierdere de 7,4 milioane lei (1,68 milioane euro), de peste trei ori mai mare, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor Publice.

S.I.E.P.C.O.F.A.R este detinuta de omul de afaceri Eugen Banciu. Compania arata ca cea mai mare parte a vanzarilor este generata de medicamentele eliberate pe baza de prescriptie medicala - 70-75%, urmate de medicamentele fara prescriptie - 10-15%, suplimente alimentare - 8-10%, cosmetice si dermatocosmetice - 3-5% si alte produse (igiena, fitoterapie, parafarmaceutice, receptura, produse pentru copii etc.) - 5-7%.

Dona a inceput anul trecut un proces de rebranding al farmaciilor, care va presupune investitii de pana la 15 milioane euro in urmatorii 4-5 ani. De altfel, in 2014 compania a redecorat si reamenajat 40 de farmacii strategice, din 20 orase, unele dintre ele fiind unitati vechi care aveau nevoie de renovare, altele fiind relocate, iar altele nou deschise.

"Procesul va continua si anul acesta. Ritmul de redeschideri depinde de mai multi factori externi si interni. Noi monitorizam continuu oportunitatile si actionam in consecinta. Pana la finalul anului 2015 ne-am propus sa dezvoltam o retea de 320 - 350 de farmacii. Cifra finala depinde atat de numarul licentelor pe care le putem achizitiona, de intrarea pe profit operational a farmaciilor relocate si nou deschise, si, evident, de evolutia intregii afaceri si a pietei farma in general", a explicat Wencz.

In prezent, Dona are un portofoliu de peste 300 de licente, din care 275 sunt farmacii active. Investitiile bugetate pentru acest an se ridica la aproape 6 milioane euro, dintre care 2 milioane euro in farmacii, 3 milioane euro in campanii de consolidare a brandului Dona si circa 750.000 euro in pregatirea angajatilor.

Referitor la piata de retail farmaceutic, Wencz spune ca in ultimii trei ani aceasta a inregistrat o cvasi-stagnare si nu se intrevede o evolutie spectaculoasa nici in 2015, cand am putea asista si la fuziuni si achizitii.

"A fost in acelasi timp si un an dificil, marcat in continuare de lupta pentru supravietuire pentru unii si de batalia pentru castigarea de cota de piata, pentru altii. Competitia a fost acerba, din pacate, miza fiind preponderent batalia preturilor, si nu neaparat cresterea calitatii serviciilor oferite. Nu cred ca va exista o evolutie spectaculoasa nici in 2015", a spus seful Dona.

Dona are peste 1.800 de angajati si deserveste lunar 2 milioane de pacienti din toata tara.

In Romania exista peste 8.000 de farmacii, iar cele mai mari retele sunt Catena, Sensiblu, Dona si Help Net.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri