Suma medie cheltuita de un roman pentru un animal de companie este de 111,2 lei (25 euro), in crestere cu 8,6% fata de anul anterior, iar pentru acest an este prognozata o suma de 120,8 lei. Defalcat, din valoarea pietei 753,4 milioane lei reprezinta mancarea animalelor de companiei, din care 516,7 milioane lei pentru caini, 233 milioane lei pentru pisici si 3,7 milioane lei pentru alte animale de companie, iar 29,2 milioane lei reprezinta servicii de sanatate, accesorii si alte produse, scrie Mediafax.

"Piata de produse de ingrijire pentru animalele de companie a inregistrat o crestere mai puternica in valoare in 2014, clientii fiind mai dispusi la achizitii si mai inclinati spre imbunatatirea bunastarii animalelor lor de companie. Desi s-au mai inregistrat reduceri ale bugetelor alocate acestor cumparaturi, dezvoltarea marcilor private a motivat consumatorii sa investeasca in produse de ingrijire pentru animalele lor de companie. Prin urmare, pe langa cei care cauta promotii si reduceri, s-au putut observa clienti mult mai bine informati. Retailerii au atras proprietarii de animale de companie cu o gama diversificata de produse, inclusiv pentru cei cu bugete limitate", se arata in studiul firmei de cercetare Euromonitor, care estimeaza o crestere similara, de 4,9%, pentru 2015.

Potrivit sursei citate, marcile proprii dezvoltate de retaileri au avut o contributie consistenta la cresterea din perioada analizata, fiind stimulate in principal de cererea de consum pentru produsele economice. Astfel, marcile proprii ocupa locul cinci in topul celor mai vandute produse, cu o cota de piata de 4,6%, fiind devansate de doua produse ale Nestle (Purina Friskies si Purina Darling) si
de doua produse ale Mars Inc (Chappi si Pedigree). Urmatoarele branduri in top sunt Skipper (Nordic Petfood AB), Happy Dog (Interquell GmbH), Bewi Dog (Bewital petfood GmbH & Co KG), Whiskas (Mars Inc) si Kitekat (Mars Inc).

Citeste si:

"Diferenta dintre marcile private si produsele ieftine/accesibile a devenit mai solida, un numar tot mai mare de consumatori optand pentru aceste tipuri de produse, ceea ce a condus la o crestere consistenta in ceea ce priveste volumul si valoarea vanzarilor. Retailerii au realizat potentialul ridicat de dezvoltare si au investit in diversificarea produselor, ceea ce a insemnat o gama mai mare de produse la preturi mai mici, dar cu o calitate comparabila cu produsele cu preturi medii", noteaza Euromonitor. De altfel, firma de cercetare arata ca hipermarketurile au castigat cota de piata in detrimentul retailerilor specilizati, gen Animax si ZooMania.

"Hipermarketurile au reprezentat o pondere mare valoare de ingrijire pentru animalele de companie, in principal datorita dezvoltarii de marci proprii, dar si a portofoliului de produse importate de la companii care cautau sa fie prezente cu produsele in Romania. In consecinta, cota de piata in valoare a magazinelor specializate pentru animalele de companie a scazut in perioada analizata", mentioneaza Euromonitor. Potrivit raportului, petshop-urile detin o cota de 51,6% din piata de produse pentru animalele de companie, retailerii 42,4% (hipermarketuri -31,5%, supermarketuri - 7,4%, discounteri - 2,5%, magazine traditionale - 1%), comertul online - 3,8% si clinicile veterinare - 2,2%.

Euromonitor estimeaza ca gama tot mai mare de marci private a retelelor de retail este asteptata sa-si incetineasca cresterea, deoarece pe piata va fi un numar tot mai mare de produse pentru care nu se mai poate face o distinctie clara inafara de pret. Principalii jucatori pe piata produselor pentru animalele de companie sunt, in ordine: Nestlé SA, care detine peste 30% din aceasta piata, Mars Inc, Nordic Petfood AB care detine o fabrica de mancare pentru animalele de companie in Buftea, retailerii care au marci proprii, Interquell GmbH, Bewital petfood GmbH & Co KG, Colgate-Palmolive Co, Procter & Gamble Co, The Ferplast SpA si Profipet Com. In Romania sunt peste 11 milioane de animale de companie.