Piata de farma, cu o valoare de 2.760 miliarde de euro in 2014, a trecut de la un risc mic la unul mediu, insa el exista. "Daca ne uitam la ultimul eveniment major, inchiderea fabricii GlaxoSmithKline de la Brasov, dupa o investitie serioasa, ne putem da seama cam cat de mare este presiunea la nivelul actionarilor", sustine directorul executiv al Cegedim.

In ceea ce priveste cererea si oferta de pe piata, ar putea interveni decizii categorice in privinta unor produse sau companii, avand in vedere ca in ultimii ani deja s-au facut eforturi in directia optimizarii costurilor, arata Petru Craciun. In schimb, asistam, spune el, la o diferentiere a celor trei segmente de piata: OTC-urile, adica medicamentele fara prescriptie, care nu reprezinta subiectul unei reglementari serioase, migreaza mai degraba spre zona de consumer goods. In schimb, in privinta medicamentelor Rx, eliberate pe baza de reteta, cele generice se comporta diferit pe piata fata de cele originale.

Cine va avea un marketing reusit in urmatorii 2-3 ani va fi castigator in domeniu.

"Am observat la cateva cateva companii mari din zona de medicamente originale un inceput de schimbare de paradigma, in sensul in care nu mai folosesc datele de vanzari ca si criteriu de performanta intern, ci urmaresc alte marimi calitative, de tipul satisfactia clientului sau calitatea promovarii. Focusul este mai mare pe marketing, iar cine va avea un marketing reusit in urmatorii 2-3 ani va fi castigator in domeniu", completeaza managerul.

Seria de emisiuni de business WALL-STREET 360 din saptamana 9-13 februarie este dedicata industriei farma. Proiectul VIDEO este realizat in parteneriat cu distribuitorul de medicamente Farmexpert.