Conform datelor preliminare aferente anului 2014, dupa trei ani de crestere a afacerii, Cemacon raporteaza pentru intreg anul 2014 o crestere a cifrei de afaceri brute de 31%. Cresterea se datoreaza in principal vanzarii de produse finite. Cifra de afaceri si profitul operational au inregistrat cresteri semnificative in 2014 raportat la anul precedent si au la baza performanta comerciala si a activitatii de productie.

Veniturile operationale au crescut cu 25% si au depasit dinamica cheltuielilor operationale, conducand la o imbunatatire puternica a profitabilitatii operationale cu 43%. „In 2014 am consolidat compania si am pus noi baze de crestere si dezvoltare. Am reusit, ca in fiecare an, din 2010 pana in prezent, sa obtinem cresteri importante, pe o piata de materiale de constructii care a scazut. De pe locul 8 in anul 2010 in ierarhia producatorilor de caramizi, am urcat pe locul 3 in 2014, am crescut cifra de afaceri de la 5 milioane la 14 milioane de euro si cota de piata de la 6,7% la 17,5%.”, a declarat Liviu Stoleru (foto mai jos), director general si presedinte al Consiliului de Administratie al Cemacon.

In 2014, costul de productie, desi afectat de cresterile de pret la energie, materii prime, ambalaje, combustibil si taxe, a ramas unul foarte competitiv, efectul scumpirilor fiind atenuat de o noua etapa de eficientizare a consumului energetic unitar, ca urmare a schimbarilor de reteta si a imbunatatirilor de flux.

Fabrica Cemacon de la Recea, utilizata la capacitate maxima in 2014

In anul 2014, fabrica Cemacon de la Recea, judetul Salaj, a functionat la capacitate maxima, cu consumuri calorice minime, ca urmare a investitiilor realizate in prima parte a anului. Investitiile au avut rolul de a mari productivitatea, de a reduce costurile si a imbunatati calitatea produselor, fapt ce a contribuit la obtinerea rezultatelor foarte bune in anul 2014.

„Cemacon a ajuns intr-un stadiu de dezvoltare care necesita gasirea unor noi parghii care sa sustina planurile de crestere. Anul trecut ne-am confruntat cu o cerere ridicata pentru gama Evoceramic, ceea ce ne-a determinat sa luam decizia de a ne suplimenta capacitatea de productie, prin redeschiderea si modernizarea liniei de la Zalau. Cu o suplimentare de 33% a capacitatii de productie, vom deveni cel de al doilea producator din Romania, la nivelul volumelor produse si vandute in piata”, a mai precizat Liviu Stoleru.

2014, primul an in care s-a simtit o crestere a cererii in piata de profil

Pentru piata de materiale de zidarie, 2014 a fost primul an in care s-a simtit realmente o crestere a cererii. Toti jucatorii au beneficiat de o prelungire semnificativa a sezonului de constructii, datorita conditiilor meteorologice favorabile.

Citeste si:

Totodata, avansul inregistrat de constructiile rezidentiale, cu 36% la 11 luni versus aceeasi perioada a anului precedent (conform informatiilor Institutului National de Statistica), ne confirma ca piata a crescut cu 5-7% in 2014. Valoric, piata a crescut mai putin, dar s-a simtit o corectie usoara a preturilor de vanzare pe fondul cresterii costurilor de productie.

Planurile Cemacon pentru acest an: cresterea cu 40% a afacerilor si locul 2 in piata de zidarie

In 2015, odata cu ajustarea raportului dintre cerere si oferta, vom asista la o noua crestere a preturilor, dupa 6 ani in care producatorii au fost nevoiti sa-si vanda produsele la un nivel foarte apropiat de costul de productie. Estimarea pietei in 2015 este de crestere in volum de 10% pe fondul imbunatatirii increderii populatiei si a accesului sporit la finantare la costuri foarte scazute.

„Cel mai important obiectiv al Cemacon pentru anul acesta este obtinerea de profit net la nivelul intregului an. Sunt sigur ca, odata cu incheierea procesului de restructurare financiara si implementarea proiectelor previzionate, menite sa ne asigure cresterea comerciala si operationala, nu vom avea piedici in atingerea acestui obiectiv”, a mai aratat Liviu Stoleru.

Potrivit acestuia, printre principalele obiective ale companiei din Transilvania este o crestere a business-ului cu peste 40% fata de 2014 (19-20 mil. Euro), o profitabilitate operationala peste media sectorului si un profit net, precum si tintirea locului 2 la nivel national.

Principalii concurenti ai Cemacon la nivel local sunt austriecii de la Wienerberger sau Brikston (Ceramica Iasi).