Reprezentantii importatorilor de televizoare considera ca odata cu aplicarea acestei prevederi pretul la raft al televizoarelor va scadea cu cel putin 20%, devenind astfel mai accesibile pentru romani.

In prezent piata romaneasca de profil continua sa fie dominata de televizoarele cu tub catodic, traditionale, vandute la preturi accesibile, dar preconizata reducere a taxelor la produsele de lux va permite si o “rafinare” a gustului romanilor, a declarat, pentru Rompres, directorul Asociatiei Vanzatorilor de Electrocasnice din Romania (AVER Grup), Catalin Ghinea.

Orientarea cumparatorilor spre astfel de produse este impulsionata si de dezvoltarile tehnologice la indemana producatorilor, care reusesc sa impuna plasmele si LCD ca produse de serie, cu preturi pe masura. Potrivit directorului de vanzari Romanel, Dan Carstoveanu, vanzarile de LCD-uri au crescut cu 50%, in prima jumatate a anului. Pretul mediu de vanzare al unui LCD este de 1.300 lei, fara TVA, iar categoriile sociale care cumpara acest tip de produs au venituri care pornesc de la 1.000 euro.

“In ultimele 12 luni, preturile televizoarelor LCD si plasma de pe piata romaneasca s-au injumatatit. Asistam deci la o eroziune de pret accentuata, dictata in primul rand de pietele de consum internationale, dar si de prioritatile producatorilor”, considera reprezentantul companiei Genco, Claudiu Bogu.

Unul dintre evenimentele care au generat in acest an scaderi importante de preturi la nivel global a fost Campionatul Mondial de Fotbal, care a generat vanzari importante pe segmentul televizoarelor LCD si plasma.

Estimari - 700.000 de televizoare vandute in 2006

In Romania, piata televizoarelor este o afacere mai mult decat profitabila, acesta fiind unul dintre produsele cel mai bine vandut la promotii si de sarbatori. In Romania s-au vandut in 2005 circa 500.000 unitati TV, iar pentru 2006 se estimeaza ca vor fi vandute circa 700.000 bucati. Reprezentantii importatorilor considera ca televizoarele cu tub catodic ar putea disparea de pe piata noastra in circa 5- 10 ani. Unii producatori intentioneaza sa renunte la fabricarea televizoarelor cu tub catodic in viitorul foarte apropiat, in favoarea televizoarelor cu plasma si LCD, observa reprezentantul AVER.

Repzentantii importatorilor considera ca viitorul pentru acesta piata il reprezinta televizoarele LCD, a caror tehnologie a evoluat spectaculos in ultimii ani, facandu-le sa devina "asul din maneca" pentru marii producatori. “Cred ca, intr-un an sau doi, LCD-urile vor fi prima optiune a tuturor cumparatorilor, indiferent de venituri sau categoria sociala din care fac parte”, a subliniat Claudiu Bogu. Compania Genco, unicul importator pentru marca Samsung in Romania, a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 36 milioane euro. in prima jumatate a anului 2006 vanzarile companiei au crescut cu 25% fata de perioada similara a anului trecut.

Un alt jucator important pe piata home appliance din Romania, LGE Romania si-a propus sa devina, in urmatorii trei ani, cel mai important producator de echipamente electrocasnice pe piata romaneasca, oferind produse la un inalt varf de calitate. ''Identificarea produselor importante cerute de clienti si, ulterior, mentinerea unui portofoliu de produse impresionant va fi motorul care va trage dupa sine cresterea rezultatelor si ne va permite sa ne indeplinim obiectivul de a deveni numarul unu in Romania, pana in 2007'', a declarat, pentru Rompres, presedintele LG Electronics Romania SRL, Han Khyu.

Ne vom concentra pe produse care atrag o crestere rapida, sunt produse de varf in segmentul lor de piata, maximizeaza profitul si creaza valoare adaugata pentru clienti, a explicat Khyu. Presedintele Han Khyu considera ca Romania nu are, deocamdata, infrastructura necesara pentru a determina LG sa deschida o unitate de productie printr-o investitie green-field sau de alta natura.

Citeste si:

''In ceea ce priveste productia in Romania, consideram ca este prea devreme sa investim in capacitati de productie dat fiind nivelul infrastructurii. Avem nevoie de o infrastructura de transport excelenta din Romania spre tarile din est si cele din vest. in Europa de Est, in prezent, firma are capacitati de productie in Polonia, unde produce dispozitive de afisare cu cristale lichide (LCD) si cu plasma'', a explicat dl. Khyu.

LG-ul, pentru tot romanul

LG vinde in Romania produse din gama premium, Plasma TV si LCD, unele cu preturi mari, care in acest moment nu sunt accesibile tuturor categoriilor de cumparatori, a aratat Han Khyu. ''In prezent nu exista o nevoie stringenta pe piata romaneasca pentru produse high tech din gama de varf, insa acest lucru nu va impiedica LG sa incerce sa formeze apetitul pentru produse de lux - de fapt consumatorii romani sunt foarte receptivi la noile tehnologii atunci cand au banii necesari. Formarea cererii pare a fi strategia potrivita pentru compania noastra la nivel local'', a spus Khyu.

Presedintele LGE spera ca odata cu intrarea in Uniunea Europeana, Romania va putea avea si categoria de cumparatori pentru produsele din gama premium, pentru ca, odata cu aderare va fi necesara alinierea la standardele tarilor UE, inclusiv in ceea ce priveste nivelul castigurilor salariale.

Profit de 20 mil. euro pentru LG, in primele sase luni

LG Electronics a realizat in Romania, in primele sase luni ale acestui, o cifra de afaceri de 20 milioane euro, similara cu cea inregistrata pe intregul an 2004. Compania estimeaza ca pe ansamblul acestui an va realiza o cifra de afaceri cuprinsa intre 45 si 50 milioane euro, iar pentru 2006, se asteapta la o cifra de vanzari de peste 80 milioane euro. Cele mai dinamice vanzari au fost inregistrate pe segmentul tehnologiei IT si accesorii IT, in prima parte a anului 2005.

''Consumatorii romani sunt recunoscuti pentru interesul lor pentru produsele electronice si IT de ultima generatie, astfel ca au crescut considerabil vanzarile de monitoare LCD si televizoare cu plasma'', a spus dl. Khyu

Grupul LG Electronics a lansat recent in Romania o noua serie de monitoare Flatron din gama LCD dotate cu tehnologia DFC, care le asigura cea mai mare rata de contrast disponibila pe piata in acest moment. "Astazi, monitoarele nu mai sunt privite strict ca obiecte functionale, ci si ca dispozitive de entertainment. In secolul monitoarelor multi-functionale, modelele LG asigura consumatorului o adevarata experienta vizuala, oferindu-i imagini de cea mai buna calitate atat in cazul vizionarii filmelor si programelor TV, cat si in cazul utilizarii programelor grafice performante sau a celor mai noi jocuri pe calculator", a declarat Han Khyu, presedinte LG Electronics Romania.

LG Electronics se afla pe piata din Romania incepand din anul 1990, prin intermediul distribuitorilor autorizati, si din anul 2004 ca LG Electronics Romania.