“Am observat o crestere a numarului de autorizatii de constructii si aparitia a tot mai multe santiere, ceea ce creeaza un nou trend pe piata. Este clar ca momentul crizei din constructii a fost depasit si trebuie sa reinceapa investitiile pentru a sustine cererea. (…) O fabrica este in momentul de fata o necesitate pentru noi si analizam ce optiuni avem. In plin sezon, in 2014, fabrica de adezivi si mortare din Popesti Leordeni, cu o capacitate de 200.000 de tone pe an a functionat la capacitate maxima, lucru care cu siguranta nu ne va permite sa fim pregatiti pentru ce va urma”, a declarat Daniel Guzu pentru wall-street.ro .

Trendul pozitiv din piata este observat inclusiv in prima parte a T1 al acestui an, cand vanzarile de materiale de constructii ale Duraziv au inregistrat o crestere de peste 50% fata de intervalul similar al anului anterior. “Este inca un mare potential nevalorificat in piata. Trebuie sa intelegem ca decalajul fata de ceea ce se intampla in Vest nu mai poate continua, iar piata trebuie sa raspunda si sa fie pregatita pentru valul investitional care se va declansa in urmatorii ani. O noua fabrica este pasul firesc in acest moment”, a mai spus Guzu, care nu a detaliat planurile investitionale pentru viitoarea fabrica, ci a subliniat doar faptul ca aceasta se va situa pe un teren de 8.000 mp pe care omul de afaceri l-a achizitionat in urma cu circa trei ani, care se afla la circa 2 km de actuala facilitate de productie a Duraziv.

Totodata, antreprenorul roman a mai sugerat faptul ca viitoarea facilitate de productie, a carei constructie ar putea demara chiar de anul viitor, va avea o capacitate de productie de 400.000 de tone pe an, dublu fata de limita pe care o are cea din prezent.

O fabrica ce ar necesita o investitie de pana la 12 milioane de euro

Potrivit informatiilor din piata, o fabrica cu o capacitate de productie de 400.000 de tone, ar necesita o investitie cuprinsa intre 5 si 12 milioane de euro, in functie de tipul de echipamente sau cat de automatizata va fi. Astfel, o fabrica de mortare uscate care va folosi utilaje moderne si va fi construita pe un concept eficient ar trebui sa coste intre 8 – 12 milioane de euro, in timp ce una in care se va opera mai mult manual si va necesita mai multa forta de munca ar putea costa intre 5-6 milioane de euro.

In ultimii ani, o data cu debutul crizei, investitiile pe piata producatorilor de adezivi si mortare uscate au fost mai reduse, doar cativa producatori, printre care AdePlast, Henkel sau Sika inaugurand astfel de facilitati. AdePlast a deschis in ultimii ani linii de productie in parcurile industriale din Ploiesti, Roman si Oradea, in timp ce Henkel (Ceresit) a deschis anul trecut fabrica langa Piatra Neamt, iar Sika, langa Cluj.

Duraziv, afaceri de 18 mil. euro in 2014

Duraziv a incheiat anul 2014 cu afaceri de aproximativ 18 milioane de euro, un nivel similar inregistrat de companie in anul 2011.

Citeste si:

Principalul motor al cresterii pentru Duraziv a fost divizia de vopsele, segment care a inregistrat cea mai dinamica evolutie. „In 2014, obiectivul principal a fost cresterea diviziei de vopsele in cadrul intregului business Duraziv. Am intensificat investitiile incepute in 2013, am crescut numarul de masini de colorat si am relansat site-ul Duraziv.ro. In plus, ne-am concentrat si pe consolidarea pozitiei diviziei de adezivi atat in businessul partenerilor nostri. Pariul pe culoare a fost unul castigator, iar dovada sta chiar in evolutia pozitiva a acestei divizii in ansamblul intregului business”, au declarat reprezentantii producatorului de materiale de constructii cu fabrica langa Bucuresti, in localitatea Popesti-Leordeni.

2014, anul in care asteptarile constructorilor au fost mai mari decat in realitatea pietei. Ce va aduce 2015?

Anul 2014 a fost unul in care asteptarile constructorilor au fost mai mari decat realitatea pietei. „Am resimtit mult mai acut lupta care se duce la nivel de prim pret intre producatori, dar si o stagnare a lucrarilor de termoreabilitare in a doua jumatate a anului si o incetinire a investitiilor private in constructii noi. Suntem optimisti in privinta anului 2015, dar ramanem racordati la piata si continuam sa investim in diviziile care s-au dovedit eficiente”, au conchis reprezentantii Duraziv.

Cu o experienta de 11 ani pe piata materialelor de constructii, Duraziv este unul dintre cei mai mari producatori de materiale de constructii din Romania. Pornita sub denumirea Bau Profil si axata pe productie de profile metalice si accesorii pentru gips carton, afacerea s-a extins in domeniul adezivilor si mortarelor pentru constructii, a vopselor si tencuielilor decorative, oferind astfel sisteme complete de finisaj. Duraziv numara in prezent peste 180 de angajati.

Principalii concurenti ai Duraziv la nivel local sunt AdePlast, Ceresit (Henkel) si Baumit.