“Nu vor exista disponibilizari si nici inchideri de fabrici. Activitatea Lafarge va continua ca si pana acum, doar ca de aceasta data sub un alt actionariat. Daca toate merg bine, la jumatatea acestui an CRH ar trebui sa devina proprietarul exclusiv al Lafarge la nivel local si va crea astfel cel mai mare producator de materiale de constructii din Romania”, a declarat Costin Borc (foto), CEO al Lafarge in Romania.

Pe data de 23 aprilie in cursul anului trecut a fost anuntata fuziunea dintre Lafarge si Holcim, abia in luna octombrie primind notificarea oficiala a Comisiei Europene cu privire la planul de fuziune. La finalul lui 2014 proiectul de fuziune obtine aprobarea din partea autoritatilor europene si propune la vanzare mai multe active ale grupului, printre care si vanzarea operatiunilor detinute de Lafarge in Romania.

La inceputul lunii februarie a acestui an, CRH si LafargHolcim au anuntat preluarea unei parti importante din activele grupului francez si elvetian din Europa, Brazilia, Filipine si Canada, pentru 6,5 miliarde de euro, dar si a activelor de la nivel local.

Pachetul de societati si participatii vandute de catre Lafarge catre CRH, in cadrul proiectului de fuziune / dezinvestice include uzinele de ciment de la Medgidia si Hoghiz, precum si statia de macinare de la Targu Jiu, dar si 16 cariere si balastiere precum si cele 16 statii de betoane ale grupului, incluzand aici entitati precum Lafarge Ciment, Lafarge Comnord, Lafarge Betoane, Lafarge Agregate Betoane, Lafarge RMX & Agregate SRL, Sicim SA, Eco Gest sau Recy-Eco Combustibil.

10 jucatori interesati de fabricile Lafarge din Romania

Intrebat de catre wall-street.ro cate companii au fost interesate de catre operatiunile Lafarge la nivel local, Costin Borc a subliniat faptul ca un numar de 8-10 producatori si fonduri de investitii au vizitat fabricile grupului, ca parte a procesul de vanzare a activelor locale.

“S-au efectuat vizite tehnice la fabricile din Romania, insa vorbim despre o decizie care a avut impact la nivel global. Potrivit CRH, activele Lafarge din Romania sunt foarte importante, iar grupul isi pune mari sperante in piata din Europa Centrala si de Est, iar pozitia din Romania este una foarte importanta”.

Potrivit informatiilor aparute anterior pe piata, mai mult de peste 100 de companii au fost interesate sa cumpere activele Lafarge scoase la vanzare in urma fuziunii, piata din Romania fiind vizata cu precadere de catre producatorii turci, dar si rusi sau de catre fondurile de investitii.

Lafarge tinteste un plus de 5-8% al afacerilor in 2015, peste nivelul pietei

Lafarge, unul dintre cei mai mari producatori de pe piata locala de ciment, tinteste o crestere a rulajului de pe plan local in acest an cu 5 pana la 8%, pe fondul revenirii climatului investitional, dar si a optimismului venit din partea pietei.

Citeste si:

“Desi 2014 a fost un an complicat atat din punctul de vedere macroeconomic si politic, care a adus o crestere de cateva procente a volumelor vandute de Lafarge, ne asteptam ca in 2015 apetitul investitional sa creasca, sa se demareze noi proiecte, ceea ce ar putea aduce o crestere de pana la 8% a afacerilor”, a declarat Costin Borc, CEO al operatiunilor locale Lafarge, companie ale carei active au fost cumparate de catre irlandezii de la CRH in cadrul procesului de fuziune al gigantului LafargeHolcim.

Borc nu a precizat insa cu cat a incheiat Lafarge anul financiar 2014, sugerand insa ca valoarea business-ului s-a situat in jurul pragului de 200 de milioane de euro.

Potrivit reprezentantului Lafarge, 2015 pare un an mai bun, in care clientii sunt deja mult mai optimisti.“Vrem sa recuperam ce am pierdut in ultimii ani si sa ne crestem volumele comercializate. Sunt semne care indica o revenire in piata constructiilor, dar mai ales in cea a producatorilor de ciment. Ne asteptam ca in 2015 piata sa creasca cu circa 5%”, a declarat Costin Borc. Potrivit datelor din industria de profil, piata cimentului se ridica la o valoare de circa 600 – 700 milioane de euro.

Seful Lafarge a mai subliniat faptul ca o criza prelungita in piata a facut ca jucatorii din industrie sa nu mai poata tine pasul. “Din cauza crizei au aparut si problemele de saracie, alimentate in mare parte si de lipsa infrastructurii si a proiectelor de acest fel. Romania este si ramane o tara rurala, in care o pondere importanta la vanzare o are sacul”, a mai spus Borc. Potrivit acestuia, o revenire in sector va putea fi data si de autoritati, prin lansarea Masterplanului pe transport, care, in opinia sefului Lafarge, “este foarte bine ca exista”.

Principalii concurenti ai Lafarge in Romania sunt Carpatcement, insa dupa preluarea de catre CRH, programata sa se finalizeze in vara acestui an – Holcim va redeveni un concurent pentru grupul specializat in productia de ciment, betoane si agregate.