Lucreaza inteligent. Lucreaza mobil. Noul studiu publicat de Esselte-Leitz descrie modul in care revolutia mobila schimba stilul de lucru al angajatilor si ce tendinte se intrevad pentru viitorul apropiat.

Studiul “Work Smart. Work Mobile.” este cel mai recent proiect al companiei Esselte-Leitz, leader in domeniul organizarii la birou. Aceasta cercetare a fost precedata de un alt studiu, “The Future of Work”, comisionat de Esselte Corporation in 2012 pentru a marca implinirea a 100 de ani de la inființarea companiei.


Andrew Crosthwaite, unul dintre autorii primului studiu, a continuat cercetarile sale intr-o direcție mai specifica a vietii noastre profesionale, aceea a mobilitatii. Raportul sau face o distinctie clara intre calatoriile de afaceri traditionale si lucratorii mobili de astazi, care imbratiseaza o multitudine de activitati noi, precum lucrul de acasa, din birourile clientilor/partenerilor, din cafenele sau din diverse mijloace de transport (masina, tren, avion etc.).

Pe masura ce tehnologia mobila evolueaza, piata muncii se schimba si ea intr-un ritm alert, iar companiile se vad nevoite sa adopte noile tehnologii intr-un timp mai scurt, aceasta nevoie de upgrade fiind constanta. Adoptia rapida aduce, insa, si beneficii pentru companii: angajatii au acces in timp real la informatii, au la dispozitie mai multe canale de comunicare simultan (telefon, e-mail, videochat etc.) si devin capabili sa lucreze efectiv de oriunde.

Studiul ”Work Smart. Work Mobile” cuprinde trei parti, fiecare urmand a fi lansata pe parcursul anului 2015. Prima parte a fost lansata in ianuarie si surprinde multiple tendinte de pe piata muncii actuale, precum:
Expansiunea antreprenoriatului / lucratorilor independenti
o Jumatate dintre profesionistii HR chestionati se asteapta ca 20% dintre lucratori sa fie angajati cu contract de colaborare sau ca freelanceri pana in anul 2022

Lucratorul nomad: apariția unei comunitati de angajati mobili
o 2/3 din totalul lucratorilor desfasoara o activitate legata de job de la distanta, cel putin o data pe luna
o Aproape o treime (si cifrele sunt in crestere) pot fi etichetati drept angajati conectati oricand si oriunde

• Noua mobilitate
o Tendinte precum utilizarea propriului dispozitiv (Bring Your Own Device - BYOD) arata ca angajatii (mai ales tinerii, dar nu numai ei) prefera sa foloseasca propria tehnologie si propriile dispozitive la locul de munca, deoarece sunt mai moderne si mai performante decat cele oferite de angajator
o Tehnologia portabila - dominata in prezent de echipamente personale precum ceasuri inteligente, bratari care monitorizeaza starea fizica si activitatea sportiva etc. - pare sa se extinda si in mediul profesional, in domenii precum ingineria sau chirurgia


• Contactul in era dispozitivelor inteligente

o Cresterea dramatica a retelelor Wi-Fi gratuite sau disponibile la cerere
o Internetul lucrurilor (Internet of Things - IoT) - companiile producatoare dezvolta obiecte, de la masini, la frigidere, televizoare si masini de spalat, inteligente si conectate la internet

• Neajunsurile tehnologiei ”smart”
o Sa ramai mereu conectat este esential, însa un mare minus al dispozitivelor inteligente este bateria care, de obicei, are o durata de viata mult prea scurta pentru nevoile utilizatorului
o Fenomenul lucratorilor mobili amenintati constant de posibilitatea de a ramane fara baterie atunci cand sunt in miscare, riscand astfel sa piarda timp pretios

• Controlul informatiei pe dispozitivele ”smart”
o Necesitatea de a spori securitatea informatiei, atat pe dispozitivele fizice, cat si in bancile de depozitare (de ex. in Cloud)


• Cu cat suntem mai conectati, cu atat mai mult contribuim la un mediu de business bazat pe colaborare

o Angajatii intampina dificultati in a separa informatia privata de cea profesionala: apare tendinta de a te conecta pe retelele de socializare cu colegi de birou, parteneri de afaceri, furnizori etc.

• Problemele de siguranta ce insotesc munca mobila
o Ne confruntam cu nevoia de a ne proteja dispozitivele mobile in timpul deplasarilor, dar si informatia pe care o accesam in tot acest timp

Partile doi si trei ale studiului vor analiza comportamentul lucratorilor din birouri si modul cum se adapteaza organizatiile la nevoile acestora. Mediul de lucru furnizat de companii devine un factor cheie pentru angajati, iar interactiunea dintre angajatii statici si cei mobili se diversifica pe masura ce posibilitatile de comunicare se multiplica.

Cercetare
Studiul ”Work Smart. Work Mobile.” este insoțit de o cercetare realizata pe un esantion de 800 de angajati provenind din unele dintre cele mai mari economii din Europa: Marea Britanie, Germania, Franta si Italia. Aceasta cercetare a permis descoperiri semnificative cu privire la obiceiurile lucratorilor care s-au adaptat la tendintele actuale de pe piata muncii, precum utilizarea dispozitivelor ”smart” in scop profesional; de exemplu, 60% dintre ei declara ca raman fara baterie in timpul programului de lucru cel putin o data pe luna, iar ¾ dintre cei chestionati admit ca sunt nevoiti sa aiba in permanenta la ei un incarcator sau o baterie externa.

Despre Esselte-Leitz
Esselte-Leitz este principalul furnizor de produse de calitate superioara ce ajuta profesionistii sa-si organizeze munca in orice mediu. Recunoscut in domeniu ca un brand inovator de origine germana si cu standarde de calitate superioare, Leitz conduce tranzitia catre viitorul muncii, catre munca mobila. Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul companiei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri