Magazinele amenajate in cadrul benzinariilor au realizat anul trecut vanzari de 84 milioane lei (23,2 milioane euro), cu 6% peste nivelul din 2004, acest segment de retail urmand sa se dezvolte puternic si in urmatorii ani, potrivit unui studiu Euromonitor. "Avand in vedere cresterea concurentei de pe piata, benzinariile din Romania au inceput sa isi imbunatateasca serviciile pentru a castiga loialitatea clientilor.

O benzina ieftina si de calitate nu mai este astazi de ajuns pentru a garanta unei companii succesul pe piata", se mai arata in studiul realizat de Euromonitor. In Romania existau la finele anului trecut 414 magazine amenajate in benzinarii, iar estimarile analistilor indica atingerea unui nivel de pana la 670 de unitati in urmatorii cinci ani si vanzari de 114 milioane lei in 2010.

Vanzarile realizate de aceste magazine cu produse alimentare si nealimentare au fost anul trecut cu 46% mai mari fata de cele din 2000, urmand ca in 2010 sa fie cu 35% peste nivelul din 2005. "Daca tinem cont de dinamica achizitiilor de pe piata romaneasca a producatorilor de benzina, este de asteptat ca si concurenta dintre benzinarii sa creasca. In lupta pentru supravietuire in fata marilor retele, proprietarii independenti vor fi si ei nevoiti sa deschida astfel de spatii comerciale", sustin analistii Euromonitor, citati de Mediafax. Potrivit Euromonitor, cheltuiala medie a unui conducator auto intr-un magazin de acest gen reprezinta circa 2% din valoarea benzinei cumparate, adica un nivel destul de mic.