Domo va deschide in aceasta luna doua noi magazine in Bulgaria, la Ruse si Varna, care se adauga celor trei deschise de la inceputul acestui an la Plovdiv, Sofia si Haskovo. Deschizator de drumuri peste granita a fost Flamingo, care, incepand cu 1999, si-a infiintat subsidiare in aproape toate tarile din regiune. Si Altex, liderul pietei, are planuri de extindere

Retailerul de electrocasnice Domo va deschide in aceasta luna doua noi magazine de electronice, electrocasnice si IT&C in Bulgaria, la Ruse si Varna, care se adauga celor trei deschise de la inceputul acestui an la Plovdiv, Sofia si Haskovo. Compania a investit circa 800 mii de euro pentru deschiderea celor cinci magazine, cu o suprafata de 500 de metri patrati fiecare. "In conditiile unei piete in stagnare la noi, Domo isi propune sa accelereze dezvoltarea regionala. La sfarsitul acestui an reteaua va fi cu siguranta mai extinsa in Bulgaria, insa in acest moment nu putem vorbi despre cifre exacte", ne-a declarat directorul de marketing si vanzari la Domo Retail, Gabriela Mandrea.

Dupa cifra de afaceri, Domo este al doilea retailer ca marime din Romania specializat in electrocasnice, electronice si IT&C, cu o retea nationala de 105 magazine, peste 1.000 de angajati si afaceri de aproximativ 115 mil. euro anul trecut. Pentru acest an, Domo estimeaza o continuare a trendului ascendent din ultimii anii, pentru 2006 castigand inca doua puncte procentuale in market share, pana la 19%.

Jocurile se fac in Bulgaria

"Bulgaria este prima tara din regiune spre care ne indreptam eforturile si nu excludem posibilitatea de a ne orienta si spre alte piete din regiune. Piata in Bulgaria este foarte atractiva. Din punct de vedere al creditului de consum este la nivelul Romaniei in 2003. Exista acolo doi jucatori importanti, Techo Polis si Techno Market, dar care nu ofera un concept de retail atat de modern ca cel pe care il ofera Domo", a mai precizat directorul de vanzari al companiei.

Deschizator de drumuri peste granita a fost Flamingo, care, incepand cu 1999, si-a infiintat subsidiare in Bulgaria, Croatia, Olanda, Ungaria, Macedonia, Moldova, Serbia si Muntenegru. In urmatorii trei ani, compania vizeaza in continuare pietele externe prin largirea lantului de retail in Serbia, Bulgaria si Croatia, proiect pentru care compania si-a bugetat investitii de 4 milioane de euro. In afara de Domo si Flamingo, si Altex, liderul pietei, are planuri de extindere. Potrivit lui Dan Ostahie, CEO Altex, primele magazine ale companiei in afara tarii se vor deschide cel mai probabil in Bulgaria si Serbia anul viitor sau in 2008.

Inca 13 magazine la noi

Citeste si:

Desi jucatorii din piata considera ca retailul de electronice si electrocasnice este anul acesta in scadere, Domo mizeaza inca pe potentialul pietei romanesti. In acest sens, retailerul se pregateste sa deschida la in acest an inca trei magazine de mari dimensiuni, iar alte zece in parteneriat cu Kaufland. "Parteneriatul cu Kaufland a venit ca o dezvoltare fireasca a companiei Domo, e o oportunitatea de business foarte buna.

Domo vine in completarea ofertei Kaufland, consumatorul gasind in cadrul aceluiasi loc tot ce ii este necesar pentru acasa, de la mancare pana la produse de folosinta indelungata si tehnologie", ne-a precizat Gabriela Mandrea.

Investitia in aceste magazine va fi realizata, in parte, cu cei 200 mii de euro rezultati in urma unei majorari de capital pe care compania a operat-o la inceputul lunii august. Atunci, retailerul si-a majorat capitalul social prin convertirea in actiuni a primei transe dintr-un imprumut acordat companiei de unul dintre actionari, firma olandeza Westerham Holding. Printre actionarii companiei se numara Lorand Szarvadi-Teglas cu 20,77% din titluri, Ferenc Hegedus cu 33,24%, Zsuzsana Szarvadi-Teglas cu 20,77%, Judit Hegedus cu 0,75% si Fondul Romano-American de Investitii, care detine si Westerham Holding, cu 14,99%.

Noi extinderi pe rural si virtual

Tot pe piata romaneasca, Domo isi creste prezenta in zonele rurale prin intermediul unui catalog de comanda, primul proiect de acest gen de la noi.
"Prin acest nou canal de vanzare si comunicare tintim in principal orasele mici, localitatile rurale, acele zone unde nu exista magazine Domo si unde consumatorilor le-ar fi mai greu sa ajunga", ne-a declarat Gabriela Mandrea. Catalogul, valabil pana in 15 septembrie, cuprinde oferta de produse din gamele electronice, electrocasnice si IT&C, fiind valabil si pentru orasele mari, clientii din aceste localitati beneficiind in plus si de transport gratuit.

Catalogul este distribuit la nivel national (atat cu resurse interne, cat si cu ajutorul unor firme specializate), iar mecanismul se bazeaza pe trimiterea prin fax sau posta a unui talon de comanda, iar plata se poate face in rate sau cash. Un alt canal de vanzare al companiei care se dezvolta foarte bine este cel de e-shop. "Magazinul domo.ro creste spectaculos. L-am lansat in urma cu cinci ani si s-a transformat din componenta informativa intr-o metoda de vanzare comoda si atractiva pentru consumatorii nostri", ne-a mai precizat reprezentantul companiei.

Potrivit serviciului de monitorizare a traficului online - Trafic.ro, situl Domo aduna lunar aproape 100 mii de vizitatori si este cea mai vizitata extensie pe web a unui retailer de electronice si electrocasnice de la noi.