Dragos Panait, antreprenorul care detine restaurantul Red Angus, a deschis de curand un nou local: The Beef Club. Povestea celor doua afaceri si locul lor in climatul restaurantelor din Capitala au fost prezentate de antreprenor in emisiunea WALL-STREET 360 (vezi materialul VIDEO de mai sus).

Dragos Panait a pornit afacerea impreuna cu tatal sau in 2010, dupa doi ani de tatonare a pietei. De atunci, a crescut aceasta afacere pana a ajuns un brand recunoscut in Capitala. Povestea Red Angus a inceput cu o locatie in Centrul Istoric. "Ideea noastra a fost sa ne adresam in primul rand strainilor si expatilor care locuiesc aici. Stiam ca prima tinta pentru ca ei cunosc deja modelul un local de tip steakhouse. La inceput, in jur de 65%-68% erau expati, iar acum a ajuns la 50% expati si 50% clienti romani", precizeaza antreprenorul.

Investitia initiala a fost de peste 500.000 de euro, iar afacerea a ajuns, din 2010 pana acum pe break-even, adica si-a recuperat investitia facuta. In prezent, in localul Centrul Vechi sunt angajate circa 20 de persoane, unii chiar de la inceputurile afacerii. "Am incercat sa cream un alt mediu, avem oameni pe care ii trainuim si le desenam o cariera", arata patronul afacerii. Red Angus a cunoscut cel mai bun an, de la infiintare, in 2014, cu o cifra de afaceri de circa 600.000 de euro, marja de profit fiind de circa 8-10%.

Am incercat sa gasim furnizori interni, insa am intampinat probleme in ceea ce priveste calitatea si modul de crestere al vitelor.

Cum arata modelul de business al celor doua restaurante? Materia prima vine din Australia si Uruguay, iar restaurantele ofera in total opt tipuri de fripturi, iar importurile ajung la o tona si jumatate de carne la aproape doua luni. "Am incercat sa gasim furnizori interni, insa am intampinat probleme in ceea ce priveste calitatea si modul de crestere al vitelor", explica Dragos Panait.

Cu siguranta sunt zile albe si zile negre pentru orice afacere cu restaurante, insa Red Angus a avut o zi in care clientii au lasat in notele de plata 36.000 de lei, cu ocazia finalei Europa League. Incasarea pe client ajunge insa, in medie, la 102-105 RON de persoana. In plus, restaurantul a reusit sa mentina viu spiritul "burger mania", avand in vedere ca vinde inca circa 800 de burgeri pe luna.

The Beef Club, un nou brand culinar

"Am vrut practic sa ducem experienta pe care clientul o are la noi in restaurant la un alt nivel, pe un restaurant de fine dining. Am vrut sa fie o locatie mai mica, mai intima, mai eleganta". Asa a ajuns Dragos Panait la zona de nord a Capitalei, dupa un studiu de circa 5-6 ani, care a aratat ca in zona Charles de Gaulle sunt circa 6.500 de angajati, restaurantul fiind gandit ca unul de business, ca un loc de intalnire pentru oamenii de afaceri. Chiria este de circa 7.000 de euro, pentru o suprafata de circa 300 de metri patrati, cu locuri de parcare incluse.

Investitia nu a depasit-o insa pe cea initiala, fiind de circa 500.000 de euro. Antreprenorul se asteapta ca afacerea sa treaca pe profit dupa 6 luni.

Cum arata piata de fine dining

Piata de fine dining este una care incepe sa ia avant in Bucuresti, atat in zona de nord, centru, cat si in alte zone. Cu toate acestea, proprietarul Red Angus spune ca inca mai este loc, atata timp cat ceva te diferentiaza de concurenta.

"Noi am pornit pe o constanta de produs si o constanta de service. Este lucrul in care am crezut de la inceputul proiectului din Centru. Am deschis a doua locatie pentru ca am crezut intr-un concept care este foarte atragator pentru un client, in momentul in care stii ce sa-i oferi", conchide el, precizand ca asteapta venituri de circa 1 mil. de euro de la noua afacere.