“Intotdeauna incercam sa ocupam posturile vacante prin promovare interna, aceasta fiind o regula de baza pentru noi. Daca este, insa, vorba despre un post « entry-level » atunci incurajam tot angajatii nostri sa recomande pentru el prieteni, rude sau cunoscuti. Aceasta a contribuit enorm in ultimii ani la crearea sentimentului de familie care domina atmosfera de lucru in cadrul grupului,” apreciaza Alina Olaru, directorul de resurse umane al RTC. Ulterior, daca este necesar, compania apeleaza si la recrutare externa, folosind toate canalele clasice pentru aceasta (presa, portaluri web, targuri de joburi etc.), in functie de audienta careia se adreseaza.

Grupul RTC are in prezent 4000 de angajati, numarul acestora cunoscand o usoara scadere de la inceputul anului.

“Anul acesta ne concentram foarte mult pe cresterea productivitatii muncii, iar angajatii nostri sunt alaturi de noi in acest demers. Astfel, nu intotdeauna angajatul care pleaca din companie este inlocuit cu un altul, ci in cele mai multe cazuri sarcinile si atributiile sale se distribuie la colegii de departament, impreuna cu venitul alocat vechiului post,” adauga Alina Olaru.

Prin profilul de activitate al majoritatii firmelor din cadrul grupului RTC, cele mai multe posturi ale noastre sunt in zona comerciala sau administrativa. Cele care acopera activitati comerciale se ocupa intotdeauna cel mai repede datorita numarului mare de candidati destul de bine pregatiti care aplica pentru ele.

Potrivit reprezentantilor RTC, nu de putine ori s-a intamplat, insa, ca un candidat care a solicitat initial un anumit post, sa se angajeze in final pe un altul, in urma discutiilor complexe pe care le poarta cu specialistii in recrutare ai companiei. Acestia joaca un rol activ in consilierea profesionala a tuturor celor care doresc sa se angajeze in Grupul RTC, mai ales a tinerilor absolventi, cautand sa descopere impreuna cu ei care sunt domeniile in care si-ar putea construi o cariera, si trasand cat mai realist etapele acestui drum.

Media fluctuatiei personalului din cadrul grupului RTC este de aproximativ 25%, cu valori mult mai mici in zona pozitiilor de management. “Este o valoare normala in conditiile prezente ale pietei muncii, cand multe companii se afla intr-o dezvoltare accentuata si absorb foarte multe resurse,” completeaza reprezentantul RTC.

In opinia directorului de resurse umane al grupului, motivele pentru angajatii parasesc RTC sunt diverse, difera destul de mult de la un angajat la altul. Unii au motive personale, care tin de aspecte din viata lor de familie, altii isi doresc un venit mai mare, iar unii pur si simplu nu se integreaza sistemului de valori promovat in cadrul grupului si se auto-exclud. “Pot afirma insa cu certitudine ca cel mai rar motiv de parasire a organizatiei este – in cazul nostru – lipsa oportunitatilor de construire a unei cariere. Asta tocmai pentru ca punem foarte mare accent pe dezvoltarea angajatilor nostri, ii incurajam sa creasca in cadrul grupului, iar prin diversitatea firmelor si a domeniilor de activitate ei au nenumarate optiuni de promovare in cariera,” conchide Alina Olaru.

Fiecare post are specificul sau, iar abilitatile si cunostintele necesare sunt diferite. Insa cele mai importante aspecte pe care le urmaresc specialistii in recrutare ai RTC sunt compatibilitatea candidatului cu valorile organizatiei, disponibilitatea si entuziasmul sau de a invata si de a dezvolta noi abilitati. Astfel, specialistii RTC au remarcat de multe ori ca potentialul unui tanar candidat este mai valoros in timp decat exprienta vasta a altuia.

RTC Holding este unul dintre cele mai mari grupuri comerciale cu capital romanesc si cuprinde in prezent 7 divizii: TCE (transport), Office (business-to-business), ProCa (distributie IT&C), Diverta (retail), Mobishop (telecom) si Sistec-SBsol (solutii IT).