Atat conducerea Metrorex, cat si primul-ministru si ministrii de la Finante si Transporturi au fost sesizati asupra faptului ca licitatia pentru achizitia de trenuri noi pentru metroul bucurestean este organizata incorect, cu incalcarea unor norme elementare ce guverneaza industria feroviara. Pe scurt, in caietul de sarcini au fost introduse „cerinte neuzuale“ cum ar fi greutatea trenului sau materialul din care sa fie construite vagoanele, fiind lasate intr-un plan secund tocmai criteriile de eficienta in exploatare, au aratat, pentru „Adevarul“, surse apropiate negocierilor.
Si-au incalcat propriile norme

Pentru ca un tren sa-si merite banii, acesta trebuie nu doar sa fie ieftin la cumparare, ci si intretinerea lui sa coste putin, iar consumul de energie, in exploatare, sa fie redus. La Metrorex, costurile cu intretinerea reprezinta 30% din total, iar cele cu energia – 10%, dar in punctajul licitatiei intretinerea a contat doar in proportie de 5%, iar energia – de 4%.

Citeste mai multe pe Adevarul.ro.

Sursa foto: adevarul.ro