"Aspiratia noastra ferma este de a ajune intre primii trei jucatori pe toate pietele unde concuram si ne apropiem cel mult de acest obiectiv in Romania. Ne vom concentra pe extinderea statiilor de gaz pe care le detinem in prezent si pe achizitii in Romania", a declarat Hoglund. MOL a incheiat la inceputul lunii februarie achizitia celor 42 de benzinarii cumparate de la ENI Romania, companie din grupul italian Eni, si a ajuns la o retea de aproximativ 200 de unitati de distributie a carburantilor. Totodata, grupul ungar intentioneaza sa construiasca noi statii de alimentare cu carburant pentru a-si extinde reteaua din Romania, relateaza Mediafax.

OMV Petrom detine cea mai mare retea de benzinarii din Romania, fiind urmata de Rompetrol, parte a KMG International, si Lukoil. Actiunile MOL au avansat cu 5,2% de la inceputul acestui an pe bursa de la Budapesta, valoarea de piata a companiei ridicandu-se la 1.270 miliarde de forinti (4,7 miliarde de dolari). Prin comparatie, titlurile OMV Petrom au coborat cu 13% pe bursa de la Bucuresti in aceeasi perioada. Hoglund a anuntat, de asemenea, ca MOL va incepe sa testeze 30 de benzinarii pilot in Europa Centrala si de Est, inclusiv in Romania si Ungaria, in care va fi disponibila o gama mai variata de obiecte, cum ar noi sortimente de cafea, produse de patiserie si alimente.

Criza petrolului schimba strategia MOL

MOL, a doua mare companie din Ungaria dupa valoarea de piata, cauta mijloace pentru a creste productia si pentru a-si imbunatati cota de piata, in conditiile in care se confrunta cu declinul pretului la petrol si scaderea rezervelor de energie in estul Europei. In acest sens, grupul ungar intentioneaza sa investeasca 1,8 miliarde de dolari in acest an in operatiunile pe care le detine, a afirmat directorul financiar al MOL, Jozsef Simola, in luna februarie. De asemenea, Hoglund a afirmat ca ca MOL este "la cateva luni distanta" de incheierea intelegerii cu Eni pentru cumpararea statiilor de alimentare din Cehia.

MOL vizeaza obtinerea unui profit inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari (EBITDA) de aproximativ 300 de milioane de dolari pentru divizia de retail pana in 2017. Anul trecut, profitul EBITDA generat de divizia de vanzari s-a situat la 205 milioane de dolari. Veniturile nete din vanzari ale grupului MOL au scazut cu 13%anul trecut, de la 24,14 miliarde de dolari la 20,97 miliarde de dolari , in timp ce profitul EBITDA a coborat cu 24%, de la 2,32 miliarde de dolari la 1,77 miliarde de dolari, potrivit datelor publicate de MOL. Profitul net atribuibil actionarilor a scazut cu 49% in 2014, la 50 de milioane de dolari comparativ cu 98 de milioane de dolari cu un an in urma. In moneda locala, declinul veniturilor din vanzari a fost de 10%, la 4.869 de miliarde de forinti, iar scaderea profitului EBITDA de 21%, la 409 miliarde de forinti.