Potrivit informatiilor publicate de cotidianul bulgar Kapital, fara sa mentioneze sursa informatiei, REWE a lansat procedurile de vanzare, fiind posibil ca acestea sa aiba rezultate in mai putin de doua luni. Planul REWE se refera la vanzarea a 91 de supermarketuri Billa si 49 de magazine Penny Market, iar analistii considera ca valoarea tranzactiei ar putea atinge 360 milioane leva (180 milioane euro), relateaza Mediafax.

Potrivit estimarilor Kapital, Billa a inregistrat in 2013 venituri de 497,3 milioane de leva (248,7 milioane euro) si datorii de 11,54 milioane leva (5,8 milioane euro), iar Penny Market venituri de 195 milioane leva (97,5 milioane euro) si datorii de 24,19 milioane leva (12,1 milioane euro). In 2014, situatia ar fi ramas relativ neschimbata, cu venituri de 500 milioane leva in cazul Billa si 200 de milioane leva pentru Penny.

Cifra de afaceri a supermarketurilor care opereaza in Bulgaria este de 10,3 miliarde de leva (5,15 miliarde euro), conform estimarilor analistilor companiei de cercetare ICAP. Primele 10 lanturi de magazine reprezinta 37% din aceasta cifra de afaceri. Billa s-a aflat in 2013 pe pozitia a treia pe piata din Bulgaria, in functie de venituri, potrivit Kapital, devansata de Kaufland si Metro, in timp ce Penny a ocupat locul sapte.

Grupul german REWE este prezent si in Romania cu magazinele Penny Market, XXL MegaDiscount si Billa, precum si cu Dertour, reprezentanta diviziei de turism Der Touristik. Grupul activeaza in domeniul retailului si turismului in 16 tari europene, unde are peste 14.500 de magazine. REWE a realizat in 2013 afaceri de 50,6 miliarde de euro, dintre care peste 500 milioane euro in Romania.