Totodata, AMRCR spera ca micsorarea TVA va fi aplicata cat mai curand si pentru celelalte produse si precizeaza ca masura Guvernului va avea rezultate pozitive, mult mai mari decat cele estimate de analistii economici. "AMRCR considera ca reducerea TVA trebuie sa ajunga in buzunarul consumatorului si membrii asociatiei si-au manifestat disponibilitatea de a transfera aceasta reducere in pretul final al produselor. Prin urmare, acesta va scadea cu cota aferenta redusa", a declarat Dan Sucu, presedintele AMRCR, potrivit Mediafax.

El a adaugat ca retailerii au avut de-a lungul timpului semnale din partea consumatorilor ca majorare TVA a fost cea mai mare greseala economica a unui Guvern din ultimii 20 de ani. "Apreciem, asadar, intentia de a corecta o politica fiscala care a afectat deopotriva consumatorul si mediul de afaceri. Ne bazam, de asemenea, pe promisiunea Guvernului de a micsora TVA la 20% si pentru celelalte produse, astfel incat si clientii care vor sa cumpere pantofi, imbracaminte, obiecte sanitare sau mobila sa se bucure de calitate la preturi accesibile", a mai spus Dan Sucu.

Membrii AMRCR precizeaza, de asemenea, ca vor incerca sa colaboreze cu prioritate cu acei producatori care au inteles importanta aplicarii acestor masuri pentru consumatorul final si arata ca cei care nu vor proceda la scaderea cotei de TVA se vor autoexclude din piata. Premierul Victor Ponta a anuntat marti ca taxa pe valoarea adaugata va fi redusa la 9%, din luna iunie, pentru toate produsele agro-alimentare, inclusiv la bauturi nealcoolice si la servicii de alimentatii publice. El a precizat ca TVA va fi redusa la toate alimentele, fara diferentieri, pentru o aplicare simplificata, dar si la bauturile nealcoolice si serviciile de alimentatie publica.

Guvernul isi mentine totodata intentia de a reduce cota standard de TVA la 20%, din ianuarie, dupa ce in primul trimestru al acestui an incasarile la buget sunt de 5 miliarde lei in plus fata de trimestrul similar de anul trecut. Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania a fost infiintata in anul 2003 si are in acest moment urmatorii membri: Auchan, Billa, Brico-Depot, Carrefour, Cora, Dedeman, Domo Retail, Hornbach, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny Market, Praktiker, Profi si Selgros. AMRCR este reprezentanta Romaniei la Eurocommerce si membra a Confederatiei Patronale "Concordia".