"Acest sistem controleaza, inregistreaza (starea termica) si detecteaza cutiile de osii, discurile de frana si bandajele rotilor a caror temperatura este mai mare decat abaterile admise. In orice astfel de situatie, dispozitivul DCOS va declansa automat alarme diferite in functie de valorile temperaturilor si va transmite semnalul la bordul locomotivei, prin radio, precum si la un post central de supraveghere, in scopul de a evalua gradul de gravitate al anomaliei detectate si de a lua masuri in consecinta", se arata intr-un comunicat al CFR SA, scrie Mediafax.

Sistemul va fi montat in apropierea a statiilor Saligny, Baraganu, Dragos Voda, Branesti, Crivina, Valea Larga, Baile Sarata Monteoru, Cotesti, Sascut, Secuieni Roman, Targu Frumos, Vinga, Jabar, Teregova, Drobeta Turnu Severin Est, Racari, Movila, Murgeanca, Vadu Lat, Maldaieni si Grozavesti. Contractul, finantat din fonduri externe nerambursabile (71,1%) si de la bugetul de stat (28,8%), va dura 53 de luni, din care 29 de luni pentru executie si 24 luni perioada de garantie.