Dedeman este unul dintre putinii retaileri de profil care, in ciuda declinului greu de controlat al pietei constructiilor, a pariat pe expansiune in vremuri de criza si a castigat. Astfel, la finele saptamanii trecute, Dedeman a inaugurat si unitatea cu numarul 41, iar planurile fratilor Dragos si Adrian Paval nu se opresc aici.

Pentru Dedeman, 2015 se anunta un an cel putin la fel de agitat ca si 2014, unul marcat poate de cea mai dinamica evolutie a pietei de profil - care a condus la o serie de repozitionari, exituri, dar si preluari. Planurile anuntate de retailerul roman arata o ambitie de a ajunge la un total de 50 de spatii comerciale la nivelul intregii tari dintre care sase, chiar sapte unitati urmand sa existe numai in Capitala, o zona cu un potential urias pentru marii jucatori din domeniu.

In acest an, Dedeman si-a propus sa mai deschida inca trei sau patru magazine, pe langa cel inaugurat zilele trecute la iesirea din Capitala spre autostrada Soarelui (A2), doua dintre acestea fiind programate pentru a fi deschise in Capitala si alte doua in provincie.

Dedeman Pallady - inaugurare magazin Dedeman Theodor Pallady

Dedeman: Inca doua magazine in Capitala, in acest an

Capitala se pare ca va fi epicentrul investitiilor pentru Dedeman in 2015. Dupa deschiderea magazinului de peste 18 milioane de euro de pe bulevardul Theodor Pallady, Dedeman mai are in lucru o unitate in zona Pantelimon - Vergului, pe un teren pe care l-a cumparat de la familia Prigoana in cursul anului trecut si pentru care lucrarile deja au demarat.

Dedeman a achizitionat in toamna anului trecut un teren de 3 hectare in zona Pantelimon, unde retailerul a demarat deja constructia pentru un al cincelea spatiu comercial din Capitala. In prima parte a lui 2015, fratii Paval au achizitionat tot de la familia Prigoana un teren situat in orasul Pantelimon, despre care se spune ca ar urma sa deserveasca cel mai probabil unui depozit logistic al companiei pentru regiunea Bucurestiului si imprejurimile Capitalei.

Vezi cum arata magazinul Dedeman Pallady, pariul de 18 mil. euro al fratilor Paval

Cum arata Dedeman Pallady, pariul de 18 mil. euro al fratilor Paval

Cum arata Dedeman Pallady, pariul de 18 mil. euro al fratilor Paval

Tot pe lista Dedeman s-ar mai afla in negociere achizitionarea unui teren de 50.000 de metri patrati in zona Baneasa, chiar langa magazinul IKEA, spatiu pentru care Dedeman ar urma sa plateasca nu mai putin de 16 milioane de euro. Potrivit surselor din piata, terenul din zona de Nord a Capitalei ar avea ceva probleme de natura legislativa, fiind motivul pentru care inca nu au fost demarate inca lucrarile.

Citeste si:

"In Bucuresti ne aflam in plin proces de obtinere a autoriatiei pentru constructie a inca doua noi spatii comerciale - unul in zona de Nord, iar altul in estul orasului, in zona Pantelimon. (...) Este greu de spus daca vom reusi sa finalizam lucrarile in 2015, depindem foarte mult de termene si de avize", a declarat Dragos Paval, presedintele Dedeman, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Planurile Dedeman in Capitala, dupa cum sustine Dragos Paval, vizeaza deschiderea a cate o unitate comerciala in fiecare sector al orasului. In momentul de fata magazine Dedeman in Bucuresti se gasesc in Militari (Valea Cascadelor), Berceni (soseaua Giurgiului), Colentina (cartier Colentina) si Balta Alba (bulevardul Theodor Pallady).

Dedeman Pallady - inaugurare magazin Dedeman Theodor Pallady

Planurile Dedeman in tara: relocarea magazinului din Suceava si inca un spatiu comercial in Timisoara

In ceea ce priveste dezvoltarea la nivelul national, pentru anul in curs Dedeman planuieste sa inaugureze noul magazin din Suceava. Dedeman Suceava a fost primul deschis de catre companie in Romania, intr-un spatiu care astazi se dovedeste neincapator, motiv pentru care compania a decis in a doua parte a anului trecut sa isi relocheze activitatea intr-un spatiu mai generos.

"Urmatorul magazin pe care planuim sa il deschidem este cel din Suceava, pe care estimam ca il vom inaugura la inceputul lunii iulie. Vorbim despre o relocare a actualului spatiu. In a doua jumatate a anului finalizam si lucrarile si pentru cea de-a doua unitate din Timisoara"

Astfel, pentru anul in curs, Dedeman si-a propus sa ajunga la circa 44 - 45 de magazine, planurile anuntate anterior de catre companie fiind ca pana la finalul lui 2016 retailerul sa ajunga la 50 de unitati pe intreaga suprafata a tarii, ceea ce i-ar asigura o prezenta in toate orasele importante.

Dedeman tinteste afaceri de peste 800 mil. euro in 2015. Cand trece retailerul roman de 1 MLD. euro

Desi in 2014, un an extrem de atipic pentru piata de bricolaj, reprezentantii Dedeman sustineau ca mizeaza pe un avans al afacerilor de cel mult 10%, business-ul companiei a crescut cu aproape 30%, pentru anu in curs previziunile se pastreaza in linie cu cele de anul trecut, seful Dedeman estimand un avans de cel mult 10% al afacerilor. "Mizam pe o crestere de 8% in acest an. Gandim pragmatic. Si in 2014 ne bugetasem o crestere tot de pana in 10%, insa a fost un an foarte bun, mult peste asteptari, ceea ce ne-a asigurat o crestere solida de 26%, la peste 760 de milioane de euro"

Intrebat de wall-street.ro cand se asteapta ca Dedeman sa depaseasca pragul de 1 miliard de euro in afaceri, Dragos Paval a aratat ca in cel mult trei ani de zile acest punct ar trebui dapasit. "Nu ne-am facut calcule in ceea ce priveste depasirea pragului de 1 miliard de euro, acest lucru nu mai este o bariera pentru noi. Ne asteptam sa depasim aceasta valoare in urmatorii trei ani", a conchis presedintele Dedeman.

Dedeman este cel mai mare retailer specializat in bricolaj si amenajari interioare de pe plan local, pe o piata unde rivalizeaza atat cu companii romanesti de profil (Arabesque, Ambient), dar si cu grupurile Kingfisher (Brico Depot), Leroy Merlin, Hornbach sau Praktiker, companie patronata de catre omul de afaceri de origine turca Omer Susli.