"Din perspectiva europeana, Romania trebui sa-si faca temele la capitolul termoizolare pentru a nu ajunge in situatia Ungariei, care este la un pas sa plateasca sute de mii de euro pe luna penalitati pentru ca nu este in grafic cu implementarea unei legislatii care sa transpuna la nivel national prevederile asa numitei Directive Europene “20/20/20”. (...) Din acest punct de vedere tara noastra este cu un pas in fata Ungariei, deoarece avem o lege adoptata in acest sens in cursul anului trecut, dar asta nu inseamna totul. Este nevoie si de implementarea masurilor dedicate reducerii consumurilor de energie, printre care se afla si programul de termoizolare a locuintelor. Aceste programe pot genera destula piata pentru producatorii romani de materiale de constructii”, a declarat Bogdan Pirvu, CEO al AdePlast.

Procesul de reabilitare termica a cladirilor de locuinte, demarat inca din urma cu cativa ani si care presupune scaderea consumului individual de energie al fondului locativ din tara noastra cu 20% pana in 2020, este blocat in momentul de fata, iar sperantele pentru a ne alinia la standardele impuse de UE si a respecta termenii intelegerii sunt minime, sustin vocile din piata locala a constructiilor.
Mai mult decat atat, intregul proces de reabilitare termica, ce ar presupune anveloparea a peste 8 milioane de locuinte la nivelul intregii tari, ar putea avea un aport fantastic asupra angajarilor din sectorul constructiilor, fiind locul in care peste 300.000 de romani ar putea sa munceasca.

"Vorbim despre circa 250.000 de apartamente reabilitate pana in acest moment la nivel national, inclusiv cu fonduri proprii. Sunt 250.000 de apartamente in decurs de 6 ani, dintr-un total de 8,5 milioane de apartamente cate sunt de izolat. Suntem la un nivel foarte scazut in termoreabilitare", este de parere Claudiu Georgescu, presedintele Asociatiei Producatorilor de Materiale de Constructii din Romania (APMCR).

In opinia acestuia, Romania ar avea extrem de mult de castigat daca procesul de reabilitare si mai ales finantarea pentru acest program ar fi reluate, lucru care ar putea genera pana in 2020 la angajarea unui numar urias de oameni pentru lucrari de profil. "Procesul de reabilitare termica poate crea 300.000 de locuri de munca pe termen mediu, care ar contribui din plin la dezvoltarea industriei de profil. Vorbim atat de angajati in zona de productie, distributie si executie - practic in tot lantul de activitate", a mai aratat Claudiu Georgescu.

Din statisticile oferite de APMCR, Romania ar trebui sa izoleze in acest an, cu tot cu proiectele pe fonduri structurale, un numar de 53.000 de apartamente, lucru greu de atins, din moment ce numarul de santiere s-a redus drastic de la un an la altul.

Bogdan Pirvu, AdePlast: „Piata se poate dezgheata. In perioada urmatoare vor fi cereri mai consistente dinspre dezvoltatori”

In primele trei luni ale acestui an, piata constructiilor parea ca s-a dezmortit, dar semnalele sunt inca timide.

Citeste si:

„Exista loc pe piata lasat de cei care n-au mai putut continua, dar acest spatiu este mult prea ingust. Bataia pe client este acerba in piata, insa noi avem resurse tehnologice si financiare puternice care ne vor permite sa ne mentinem cota de piata. Suntem atenti la atacurile pe pret din partea concurentei si vom reactiona strategic la acestea” declara Bogdan Pirvu, CEO AdePlast.

AdePlast, afaceri in crestere cu 25% in primele trei luni ale anului

Afacerile AdePlast au crescut cu peste 25% in primul trimestru al anului, ajungand la vanzari de aproximativ 59 de milioane de lei in primul trimestru. La 3 luni AdePlast are un avans pe zona de termosistem de peste 30 de procente, aceasta categorie incluzand toate cele trei componente de baza produse de fabricile AdePlast: polistiren, adezivi si tencuieli decorative.

„Lunile de inceput de an nu sunt cele mai importante din perspectiva fluxului de business in industria noastra, dar performanta economica buna dintr-un an se poate intrezari inca din primul trimestru. Am reusit performante superioare fata de 2014 in primul trimestru al acestui an, cu toate ca si anul trecut am avut cresteri masive fata de anul precedent, chiar mai mari decat acum. Cele 25 de procente ne arata ca partenerii de afaceri ai AdePlast au semnale ca anul acesta va merge mai bine ca 2014”, precizeaza Bogdan Pirvu.

O piata bazata pe reamenajari si reconditionari, nesanatoasa

In acest inceput de an, atat autorizatiile de constructii, dar maiales lucrarile noi de constructii au deja un avans de mai bine de 15 procente fata de 2014. „Piata se poate dezgheata si probabil ca in perioada urmatoare vor fi cereri mai consistente dinspre dezvoltatori. Asta e bine pentru ca nu este sanatos ca o piata ca a noastra sa se intretina doar din reconditionari si reamenajari. Oricum, avansul pietei trebuie sa ramana in parametri usor scalabili pentru a nu ajunge intr-o zona de dezvoltare haotica”, considera Bogdan Pirvu.

“Pentru trimestrul doi suntem putin mai rezervati in ceea ce priveste evolutia pietei, comparativ cu anul trecut. Sa ne aducem aminte ca in 2014 atat Pastele ortodox, cat si cel catolic, au fost in aceeasi zi, ceea ce a insemnat ca s-a lucrat mai mult in luna aprilie, fata de anul acesta. De asemenea, nici vremea nu a mai fost atat de prietenoasa. Asteptam de la lunile mai si iunie o crestere a pietei, dar suntem de un optimism moderat”, a conchis Bogdan Pirvu.

AdePlast, business condus de catre omul de afaceri Marcel Babut, este unul dintre cei mai mari producatori de materiale de constructii la nivel local, companie care concureaza pe piata cu grupul Henkel (Ceresit), Baumit sau Duraziv.