Costin Alexandru, Tudor-Mihai Constantinescu si Corneliu Birtok-Baneasa au fost premiati de curand cu o medalie de aur la Salonul de Inventii de la Geneva.

Inventia lor, “Good Fill” este un dispozitiv cu ajutorul caruia se poate alimenta lichid de parbriz pentru orice tip de autovehicule si care poate fi amplasat in benzinarii, service-uri auto sau in parcarile de pe autostrada, astfel ca soferii sa poata alimenta cu carburant in paralel. Juriul a apreciat ca unul dintre principalele beneficii ale inventiei este eliminarea clasicelor bidoane din plastic in care era stocat agentul de curatare si pe care nu toti soferii le recicleaza. De asemenea, alimentarea este precisa si se elimina astfel inconvenientul ca multi dintre soferi reusesc sa toarne un sfert din lichid pe langa recipientul autovehicului.

Un iPhone al lichidului de parbriz

“Vrem sa fim un iPhone al lichidului de parbriz. Pentru ca existau telefoane si inainte de Steve Jobs, dar el a gasit varianta cea mai frumoasa pentru utilizatorul final. De asemenea, ne dorim sa ajungem cu produsul nostrum in benzinarii, parcari de supermarketuri, spalatorii auto, in locurile unde sunt parcuri auto mari, la dealeri auto. Am vorbit chiar si cu un manager de hotel de patru stele. Produsul este o afacere de volume de care sa beneficieze toata lumea. Trebuie sa fie precum frigierul de racoritoare. Vrem sa fie foarte simplu, sa nu mai fie o problema butonul care clipoceste in boardul masinii”, a explicat Costin Alexandru, fondator al CCT Inovation, compania din spatele inventiei, in cadrul emisiunii WALL-STREET 360.

Cei trei au inceput sa lucreze in urma cu un an si jumatate dupa ce au asistat intr-o benzinarie la "o faza haioasa, dar o nevoie reala".

O idee pornita de la o pereche de pantofi

"Eram cu Tudor la benzinarie si asteptam sa se umple rezervorul. O domnisoara imbracata foarte elegant dintr-o masina mare a inceput sa tipe. La un moment dat, am vazut ca zbura un bidon cu lichid de parbriz. Apoi am aflat de la domnul de la benzinarie ca ii stropise pantofii cu lichid de parbriz. A fost faza weekendului, am povestit la toata lumea. Dupa care, ne-am dat seama ca este o nevoie”, a adaugat Alexandru.

Ei isi doresc ca pana in 2019 sa ajunga la 850-900 de puncte de distributie in tara.

De asemenea, fondatorii Good Fill mizeaza ca in doi ani sa ajunga la un procent de 10% din piata locala de lichid de parbriz, un domeniu estimat la 30 milioane de euro in 2015.

“Piata este acum in jurul a 30 de milioane de euro si va creste cu aproximativ 20% in primii doi ani, deci am vrea in jur de 3,6 milioane de euro. Si vrem sa constribuim si noi la aceasta creste adica sa discutam sis a colaboram inclusive cu jucatorii active in domeniu, cu cei care sunt concurentii nostri. Si astfel, poate vor face ei esentele pentru noi fiindca noi nu suntem in industria chimica si nu vrem sa intram in ceva la care nu ne pricepem”, afirma antreprenorul.

Extindere in SUA, Canada si Japonia

Insa cei trei fondatori vor ca produsul lor sa fie folosit in Romania, dar si la nivel international, mai ales in tarile cu mari parcuri auto.

“Suntem putin frustrati pentru ca romanii nu sunt cunoscuti asa cum ar trebui . De exemplu, la Geneva, am cunoscut creiere geniale, dar care au parte de o saptamana de glorie si apoi nu mai auzim de ei. Noi vrem sa mergem mai ales catre tarile cu potential mare, adica cele cu parcuri auto vaste. Si ne referim in special la SUA si Canada. Acestea sunt o piata de 250 de milioane de autovehicule, cu potential financiar si cu consumatori care accepta mai usor noutatile. De asemenea, ne referim la piata din Japonia".

Cei trei vor sa inceapa distributia produsului inainte de 15 noiembrie, sezonul rece fiind o perioda propice pentru utilizarea lichidului de masina.

Dezvoltare cu bani de la investitor strategic sau de pe Bursa

De asemenea, pentru a-si pune planul in aplicare antreprenorii au inceput discutii cu investitori strategici, dar nu exclude nici o listare pe Bursa, pe piata AERO.

“Elementul cheie pentru dezvoltarea noastra este viteza de executie. Avem un plan de afaceri pe 20 de ani, cu previziuni lunare pentru urmatorii cinci ani. Viteza este cheia in discutiile cu partenerul strategic. Inante de Geneva am avut cateva discutii cu cativa business angels si am vazut o oarecare reticenta. Cele mai optimiste opinii au fost de la cativa expati veniti in Romania, care probabil veneau din piete mai mature. Acum, am reluat discutiile cu o parte dintre oamenii cu care ne-am intalnit inainte de Geneva si in urma acestei validari internationale si-au schimbat perspectivele. De asemenea, lunea viitoare am fost invitati de catre BVB pentru a cunoaste piata AERO, un pic cam devreme pentru noi, dar vrem sa intram in contact cu toata lumea. Si poate vom incepe cu o listare pe piata aceasta”.